Menu

SEO v roku 2016. Čo nás pravdepodobne čaká?

Autor Lukáš Palkovič Lukáš Palkovič

Kade sa bude uberať optimalizácia pre vyhľadávače v nadchádzajúcom roku? Skúsili sme odhadnúť, aké trendy ovládnu SEO. Rok 2015 – ticho pred búrkou? Uplynulý rok patril z hľadiska SEO k tým „pokojnejším“. Google nevypustil žiadneho Penguina, jalapeňácka aktualizácia od Seznamu prebehla relatívne v tichosti a ani obávaný Mobilegeddon nespôsobil v organických výsledkoch vyhľadávania žiadne zemetrasenie.…

Kade sa bude uberať optimalizácia pre vyhľadávače v nadchádzajúcom roku? Skúsili sme odhadnúť, aké trendy ovládnu SEO.

Rok 2015 – ticho pred búrkou?

Uplynulý rok patril z hľadiska SEO k tým „pokojnejším“. Google nevypustil žiadneho Penguina, jalapeňácka aktualizácia od Seznamu prebehla relatívne v tichosti a ani obávaný Mobilegeddon nespôsobil v organických výsledkoch vyhľadávania žiadne zemetrasenie. O dôvod viac, prečo si myslieť, že rok 2016 bude dosť napínavý. Čo prichádza do úvahy?

picture1
Čo by konzultantov v roku 2016 nemalo prekvapiť

Narastajúci význam voice search – popularita vyhľadávania hlasom rastie medziročne o stovky percent. Dokonca aj v češtine funguje takmer dokonale (Google Search). Na rozdiel od mobilného vyhľadávania fandí voice search dlhým otázkam. A long taily budú pribúdať.
Dominancia mobilného vyhľadávania – nárast už nebude tak dramatický ako predtým, napriek tomu však bude mobile search v niektorých oboroch výrazne prevažovať na desktopovým. Na mobilných zariadeniach sa bude zobrazovať viac reklám a bude potrebné mu prispôsobiť optimalizáciu (počítať s kratšími otázkami, optimalizovať texty pre mobilné zariadenia…).

Orientácia na užívateľské dáta – v minulosti si konzultanti vystačili s kľúčovými slovami a spätnými odkazmi, a optimalizácii podoby výsledkov nevenovali dostatočný čas. Teraz má na výsledky vyhľadávania vplyv relatívny CTR a Short/Long Click, ktoré budú ovplyvňovať pozície. Jednoducho povedané – čím viac budú užívatelia klikať na váš výsledok vo vyhľadávaní, tým vyššie bude.
Nárast dark trafficu v GA – pojmom dark traffic sa označuje tá časť návštevníkov webu, ktorá prichádza z nejakého konkrétneho zdroja, ale padá do directu. Môže sa jednať napríklad o traffic zo zabezpečených webov, Android search či odkazov v aplikáciách. V takom prípade musíte traffic segmentovať, inak reálny stav nikdy nevypátrate.

App optimalizácia – Google začal nedávno aplikácie indexovať a zobrazuje ich vo vyhľadávaní. Ukazuje konkrétne aplikácie a ponúka ich rovno na stiahnutie. Dôležitú úlohu hrajú tzv. deep linky, ktoré vás pri vyhľadávaní konkrétneho predmetu pošlú rovno do aplikácie. Pretože však Google neuviedol, ktorá aplikácia je „najlepšia“, zostáva zatiaľ optimalizácia aplikácií tak trochu bielym miestom na SEO mape a je otvorená experimentom.

Silná pozícia linkbuildingu – budovanie spätných odkazov zostane aj v roku 2016 v TOP trojici najdôležitejších faktorov, ktoré ovplyvňujú umiestnenie webu vo vyhľadávači. S príchodom real time penguina bude jednoduchšie získať, ale aj zrušiť penalizáciu stránok.

Pokiaľ budete pôsobiť na medzinárodných trhoch, nezabudnite tiež na správne prelinkovanie svojich jazykových mutácií (príklad tu).

Čím by nás mohol prekvapiť Seznam?

Aktualizácia Jalapeňo prebehla v pokoji a mieri, preto môžeme nasledujúci rok očakávať min. dve aktualizácie – jedna by sa mohla týkať spätných odkazov (zodpovednosti za odkazy) a druhá prečistenia spamových stránok z vyhľadávania. Seznam by tiež mohol zlepšiť svoju podporu pre webmasterov, možno vyskúšať zobrazovať nejaké štruktúrované dáta. Rozhodne by mal opraviť https.

Jednou vetou…

  • Pozícia a výskyt Google Knowledge Graph bude i naďalej posilňovať.
  • Počet textového obsahu začne upadať a prim bude hrať video content.
  • Vo výsledkoch vyhľadávania zobrazí Google logá firiem
  • O úspechu vo výsledkoch vyhľadávania bude stále viac rozhodovať social engagement, tzn. ako populárny je výsledok na sociálnych sieťach.

Buzzwords v roku 2016?

  • Rankbrain – algoritmus/umelá inteligencia od Googlu, ktorá sa snaží odhaliť, ako užívatelia premýšľajú a hľadajú, tiež zlepšuje relevanciu výsledkov.
  • Micro moments – teória od Google, ktorá tvrdí, že sa nákupný proces skladá z mikro momentov, a cieľom by malo byť videný v kritickom momente, kedy sa zákazník rozhoduje.

Čo bude ovplyvňovať výsledky vyhľadávania v roku 2016?

Zostavili sme pre vás päťku faktorov, ktoré budú mať na pozíciu webu vo vyhľadávaní najväčší vplyv:

  • Obsah a kľúčové slová
  • Odkazy
  • Užívateľské dáta
  • UX stránky
  • Engagement

A aký je váš názor na SEO v roku 2016? Súhlasíte s našou predikciou alebo máte úplne inú predstavu? Podeľte sa o ňu v komentároch.
TIP: Ohliadnutie za rokom 2015 a zoznam tých najdôležitejších udalostí v marketingu nájdete v článku na Mladypodnikatel.cz.

24.03.2016

Komentáře