Google Analytics je veľmi efektívny analytický nástroj, tak prečo sa pri analyzovaní nezamerať iba na nevyhnutné úlohy? Z vlastnej skúsenosti vieme, že sme produktívnejší, keď nemusíme pri skúmaní dát zdĺhavo naklikávať rôzne časové obdobia či stále rovnaké reporty. V tomto článku sa dozviete o dvoch spôsoboch, ktorými si môžete rutinné cesty k cenným dátam skrátiť a venovať sa tak analýze hlbšie.
Klávesové skratky v Google Analytics
Rozhranie Google Analytics nám umožňuje rýchlo prepínať medzi obdobiami (a nielen medzi nimi) prostredníctvom klávesových skratiek.
Výber obdobia:
- DT – dnešní deň
- DY – včerajší deň
- DW – posledný týždeň
- DM – posledný mesiac
- D7 – posledných 7 dní
- D30 – posledných 30 dní
Porovnanie vybraného obdobia:
- DC – porovná vám vybrané kalendárne obdobie s minulým obdobím
- DX – porovná vám vybrané kalendárne období s rovnakým obdobím v minulom roku
Naše najobľúbenejšie klávesové skratky:
- DM DX – vyfiltrujete si minulý mesiac a porovnáte ho s rovnakým mesiacom v minulom roku
- DW DC – vyfiltrujete si minulý týždeň a porovnáte ho s predchádzajúcim
Pre rýchlejšie osvojenie skratiek nám Google Analytics umožňuje vo svojom rozhraní vždy zobraziť nápovede pomocou kláves: Shift + ? Zobrazí sa nám nasledujúci ťahák:
Prehľadové skratky v Google Analytics
Určite v Google Analytics existujú prehľady, ktoré si zobrazujete pravidelne, aby ste mali vývoj vášho projektu pod kontrolou. Ak tieto prehľady vždy prácne naklikávate, vedzte, že existujú tzv. skratky, prostredníctvom ktorých si tieto prehľady môžete uložiť. Opäť si tak zásadne urýchlite cestu k dôležitým dátam a ušetríte mnoho drahocenného času.
Skratky nám teda umožňujú uložiť si aktuálny report pre jeho rýchle znovuotvorenie. Analytics evanjelista z Googlu Justin Cutroni na svojom blogu uvádza zoznam prehľadových prvkov, ktoré si do skratiek môžeme uložiť. Patria sem nasledujúce:
- Pokročilé segmenty
- Sekundárne dimenzie
- Radenie dát v stĺpci
- Zobrazenie riadkov v grafe
- Spôsob vizualizácie dát
- Počet zobrazených riadkov
- Metriky zobrazované v grafe
- Časová agregácia dát zobrazovaných v grafe (deň, týždeň, mesiac)
- Aktuálne používaná záložka v danom reporte
- Časové obdobie, z ktorého dáta pochádzajú, vrátane porovnania s iným obdobím
Ako si uložiť nastavený prehľad?
Ak sa rozhodnete pre uloženie vybraného reportu, budete postupovať nasledujúcim spôsobom. Na stránke s reportom kliknete na tlačidlo Skratka v hornom paneli.
V dialógovom okne pre pridanie skratky ukladanú skratku pomenujete a potvrdíte tlačidlom OK. Vami nastavený report je týmto uložený.
Ako sa k uloženým prehľadom dostať?
K uloženým skratkám sa dostanete veľmi jednoducho. V ľavom postrannom menu otvoríte kartu „Skratky“ a kliknutím na názov konkrétnej skratky daný prehľad otvoríte.
Poodhalili sme niekoľko z mnohých postupov, akými si možno v Google Analytics uľahčiť prácu. V budúcnosti sa pozrieme na ďalšie spôsoby. A čo vy? Tiež využívate skratky? Podeľte sa s nami o vaše tipy a skúsenosti v diskusii pod článkom!