1. Mad Men (Šialenci z Manhattanu)
Mad Men (v slovenskej verzii Šialenci z Manhattanu) je seriál ovenčený množstvom ocenení, zasadený do šesťdesiatych rokov minulého storočia. Nájdete v ňom množstvo základných marketingových pravidiel.
2. Čierne zrkadlo
Čierne zrkadlo nám prináša pohľad do blízkej budúcnosti, v ktorej pochopiteľne nechýbajú pokročilé technológie, ktoré zreteľne nadväzujú na tie súčasné. Seriál nám ukazuje, ako do ľudského života zasahuje technologický pokrok a mení spôsob premýšľania ľudí. A marketéri by mali byť pri tom!
3. Newsroom
Seriál nám predstavuje fiktívnu americkú televíznu stanicu, ktorej spravodaj si predsavzal dať prednosť vždy serióznym informáciam pred manipulatívnymi príspevkami, vysokou sledovanosťou a peniazmi. Takto si môžeme urobiť predstavu o tom, ako by to malo správne fungovať (v reálnom svete ale nefunguje). Rovnako môžeme v jednotlivých epizódach sledovať, čím všetkým si prejde informácia, kým sa dostane k divákovi či užívateľovi.
4. House Of Cards
Metódy hlavnej postavy – politika Franka Underwooda – rozhodne nie sú najzdvorilejšie, ani najstransparetnejšie, ale napriek tomu môžu marketérom ponúknuť veľa užitočných tipov. Jeho postupy môžeme využiť napr. v rámci klientskej databázy, kde by sme mali uprednostniť pred jej rozširovaním skôr budovanie dlhodobých vzťahov.
5. Silicon Valley
Komediálny seriál o partičke asociálnych programátorov nás privádza do sveta špičkových IT technológií. Ak sa bojíte, že sa v žargóne stratíte, je to zbytočné. Séria je tiež plná ponaučení pre tých, ktorí rozbiehajú vlastný startup. Chlapci zo Silicon Valley sa totiž rozhodnú zobrať budúcnosť svojich nápadov do vlastných rúk a vstúpiť do sveta biznisu.
6. Kancelář Blaník
V minulom diele o filmoch pre marketérov sme sa venovali politickému PR a túto tému nemôžeme vynechať ani teraz. Kancelář Blaník predstavuje originálnu českú satiru, ktorá si berie na paškál svet politických lobbistov. Hlavným hrdinom je vrcholový „PR špecialista“ Tonda Blaník (Marek Daniel), ktorý sa cíti v najvyšších mocenských štruktúrach ako ryba vo vode.
Tento program okrem iného získal Krištáľovú lupu za obsahovú inšpiráciu na českom internete.
7. South Park
Ako čerešničku na torte sme si vybrali seriál, ktorý pozná každý. Už dávno sa totiž nejedná o šialenosť plnú fekálneho humoru. Svojrázne deti v zimných čiapkach preberajú aktuálne témy a často sa neboja ísť naozaj do hĺbky. A div sa svete – aj marketéri si od nich môžu odniesť nejaké to ponaučenie.
Odporúčame napríklad epizódy Cartmanland a Imaginationland.
Na zoznam seriálov, z ktorých sa môžete inšpirovať, by sa samozrejme mohlo dostať viacero kúskov. Preto budeme radi, keď sa s nami podelíte aj o vaše tipy!