15 + 1 tipov, ako na e-mail marketing
07. 11. 2016 Autor Martina HabartováZákazníci otvoria priemerne menej ako tretinu e-mailov a len 5,4% z nich na niečo v e-maile klikne. Na konferencii Emailing 2020 sa odborníci na e-mail marketing celý deň zaoberali tým, ako túto štatistiku otočiť vo svoj prospech. O aké tipy sa podelili? Nakuknite pod pokrievku profesionálom.
1. Urobte dobrý dojem
Prvý e-mail je dôležitý z hľadiska nadviazania kontaktu so zákazníkom a navodenia dobrého dojmu. Pošlite svojim novým kontaktom v databáze uvítací e-mail a nebombardujte ich hneď obchodnými ponukami. Prieskum Acomwaru ukázal, že open rate welcome e-mailu dosahuje 60-70%.
2. Začnite welcome e-mailom
Keď už si zákazníci dali tú námahu pri registrácii vyplniť osobné údaje, neposielajte im unifikovaný uvítací e-mail. Rozdeľujte databázu aspoň podľa pohlavia, aby ste všetkým neponúkali napríklad podprsenky.
3. 150 nápadov na A/B testovanie
Už neviete, čo by ste v e-mailoch ešte mohli otestovať? Pozrite sa na 150 A/B tipov Jordieho van Rijna z Amazonu.
4. E-mailingová pyramída
Základ e-mailingu tvoria tematické kampane. Ak chcete so svojou databázou zákazníkov pracovať na pokročilejšej úrovni, rozdeľte si ju do segmentov alebo (ešte lepšie) zasielajte personalizované e-maily podľa požiadaviek svojich zákazníkov. Špičku e-mailingu predstavujú automatizované trigger kampane, kedy zákazník dostane e-mail na základe akcie, ktorú urobil na webe.
5. Stavte na trigger kampane
Potrebujete dôkaz? Acomware porovnal klasické kampane a trigger kampane a dospel k zaujímavým zisteniam. Hoci trigger kampane tvorili len 6% počtu odoslaných e-mailov, dosiahli až 45,5% celkového objemu predaja.
6. Tretí rozhodne
Či u vás nový zákazník ostane alebo sa odhlási z databázy, rozhoduje najčastejšie tretí e-mail. Dôležitý je aj druhý a štvrtý e-mail, ktorý mu zašlete.
7. E-mailing sa oplatí
Investícia do e-mail marketingu sa vám z hľadiska návratnosti investícii oplatí mnohokrát viac ako napríklad affiliate programy alebo sociálne média.
8. Zamerajte sa na databázu
Uvažujte o svojej databáze ako o svojom trhu. E-mail je najlacnejší a najefektívnejší marketingový nástroj. Výsledky z e-mail marketingu naviac môžete využiť aj v ďalších kanáloch. Preto Kath Pay z Holistic Email Marketingu prekvapuje, že e-mailing poriadne využíva len 63% firiem.
9. Vdýchnite predmetu emócie
V predmetoch testujte rôzne motivačné faktory. Ponúknite výhodu alebo pridanú hodnotu, vyzvite zákazníka k akcii, využite jeho zvedavosť alebo obavy. Práve obavy totiž primäli v jednom konkrétnom prípade (predmet e-mailu znel: Do your landing pages pass this test?) o 125% viac adresátov e-mail otvoriť.
10. Nie je metrika ako metrika
Merajte správne metriky. Nie vždy znamená najvyšší CTR automaticky aj najvyšší počet konverzií. Skúste porovnať tieto dva údaje a možno budete prekvapení.
11. Mobilné zariadenia bodujú
Pri nastavovaní kampaní nezabudnite skontrolovať, ako vyzerajú v mobilnej verzii. Pretože až 56% zaslaných e-mailov si užívatelia otvoria na mobilných zariadeniach.
12. Zapojte ich
Vážený zákazník, posielame Vám obchodné oznámenie… Blablabla. Dynamizujte svoje kampane. Začnite predmetom e-mailu, odosielateľom, oslovením, pohrajte sa s farbami, výberom produktov, ponúknite vernostné body, ukážte hodnotenie na Heureke a nezabudnite na kontakt, prípadne aj pobočky.
13. Nárek osamelého košíka
Stáva sa vám, že zákazníci prídu, vložia si u vás nejaké produkty do košíka a odídu skôr, ako dokončia objednávku? Využite fintu opusteného košíka a pripomeňte e-mailom svojim zákazníkom, že si do neho vložili produkty.
14. Udržujte povedomie
Keď si u vás zákazník nakúpil, dobrovoľne s vami nadviazal kontakt a je iba na vás, či ho udržíte. Uistite ho, že jeho nákup bolo dobré rozhodnutie. Ponúknite mu v mailu napríklad doplnkové produkty.
15. Myslite na svojich zákazníkov
Každý človek je rád, keď o neho niekto prejaví záujem. Prejavte ho aj vy zaslaním napríklad sviatočnej gratulácie. Dátumy narodenia svojich zákazníkov síce nepoznáte, ale vaša databáza vám prezradí, ako sa volajú.
A teraz tá plus jednotka!
Viete, čo by malo byť vaším hnacím motorom pri zostavovaní každej kampane? Radek Hrachovec by vám poradil, aby ste vždy v prvom rade mysleli na zákazníka a prežívali s ním jeho nadšenie pre produkt a nie vaše nadšenie pre zisk. Zákazníka totiž zaujímajú iba jeho potreby a potešenia, rozhodne ho nezaujíma vaša potreba zarobiť.
Ste zvedaví, čo ďalšie sa dialo na konferencii Emailing 2020? Čeknite na Twitteri hashtag #emailing2020. Ak vám napadajú ďalšie zaujímavé body k mailingu, podeľte sa s nami v komentároch!
Komentáře