Okrem 3XE Digital sme sa v Dubline rozhodli navštíviť aj ďalšiu konferenciu – Learn Inboud, ktorá sa uskutočňuje niekoľkokrát ročne. A ako už sám názov konferencie napovedá, jej primárne zameranie je inbound marketing. Poďme sa pozrieť na tie prezentácie, ktoré naozaj stáli za to.
Stacey MacNaught – Ako prísť s úžasnými nápadmi na obsah
Search director firmy Tecmark, Stacey MacNaughtová, vo svojej prezentácii poodhalila, ako majú tímovo vznikať dobré nápady v content/inbound marketingu.
Na začiatok je potrebné spísať poriadny brief. Čo by mal obsahovať?
- Ciele.
- Informácie o cieľovej skupine.
- Príklady úspešných kampaní, ktoré by ste radi napodobili.
- Kľúčové obmedzenia (budget, deadline, pravidlá, ktoré treba dodržiavať…).
Následne zvolajte brainstorming. Dajte si ale pozor na jeho efektivitu. Nie všetkým ľuďom je príjemné, keď musia v rámci otvorenej diskusie prichádzať s vlastnými nápadmi a ísť tak s kožou na trh. Ak chcete rýchlo získať množstvo nápadov, dajte ľuďom možnosť vyjadriť sa anonymne s dostatočne dlhou dobou na prípravu. Stacey odporúča nástroj speakup.com. Na brainstorming nepotrebujete 20 ľudí. Celkom dobre si vystačíte s 3-4 najdôležitejšími a najskúsenejšími pracovníkmi. Paretovo pravidlo hovorí, že o veľa nápadov neprídete.
Keď vám brainstorming prinesie hromadu nápadov, ako spoznáte ten správny? Rozhodne neprikladajte veľkú váhu tomu, ako veľmi sa páči vám osobne. Pozerajte skôr na to, či tento nápad plní vopred stanovené benchmarky.
Po realizácii (návrhu) nápadu sa pokúste opýtať influencerov, alebo menšej skupiny zákazníkov, čo si o tom myslia. Potrebujete názor niekoho zvonku, niekoho, kto si neprešiel všetkými fázami tvorivého procesu.
Po realizácii (návrhu) nápadu sa pokúste opýtať influencerov, alebo menšej skupiny zákazníkov, čo si o tom myslia. Potrebujete názor niekoho zvonku, niekoho, kto si neprešiel všetkými fázami tvorivého procesu.
Barry Adams – Ako pokaziť svoje technické SEO v 5 ľahkých krokoch
Že technické SEO má nezastupiteľnú úlohu, pripomenul Barry Adams, SEO konzultant a zakladateľ Polemic Digital. Zlé on-page SEO alebo neriešené problémy priamo na strane vášho webu totiž môžu všetky vaše kampane úplne zamurovať a znehodnotiť.
Aké sú najčastejšie problémy webov, ktoré sa vôbec neriešia?
- Duplicitný obsah na viacerých URL.
- Pokročila filtrácia.
- Presmerovanie interných odkazov.
- Nedostatočná rýchlosť webu.
- Automatické presmerovanie na obsah podľa krajiny.
Konkrétne príklady, vrátane návodov na ich riešenie, nájdete v prezentácii.
Talia Wolfová – Ako premeniť mobilných návštevníkov na zákazníkov
Talia Wolfová, špecialistka na optimalizáciu konverzného pomeru, ukázala na niekoľkých prípadových štúdiách, ako majú vyzerať fungujúce mobilné weby. Weby, ktoré menia mobilných návštevníkov na zákazníkov na základe cielenia na emócie, rozhodovací proces a správanie sa návštevníka v reálnom čase.
Marketéri a tvorcovia webov si neuvedomujú, že na mobile človek robí a hľadá iné veci ako na PC. Viete, čo a ako ľudia na vašom webe hľadajú? Stačí to zistiť a polovicu výhry máte vo vrecku.
Vrelo odporúčam prejsť si celú prezentáciu, nájdete v nej množstvo skvelých príkladov, ako si poradiť s optimalizáciou všetkých mikromomentov mobilného nákupného procesu – want-to-know, want-to-go, want-to-do, want-to-buy. Ak mám ale niečo vyzdvihnúť, tak:
- Na vstupných stránkach hovorte o návštevníkoch, nie o vás.
- Ak užívateľ hľadá len nejaké informácie, dajte mu možnosť si odkaz jednoducho poslať napr. na e-mail.
- Nezáleží na tom, čo predávate, zákazník sa zaujíma len o to, prečo to predávate a prečo to má kúpiť práve u vás.
- Pomôžte ľuďom vás rýchlejšie a jednoduchšie nájsť a kontaktovať. Nie je to len o dobre optimalizovaných kontaktných stránkach, ale aj o drobnostiach ako je možnosť navigácie do vášho obchodu, jednoduchý kontaktný formulár, click-to-call button atď.
- Postrážte si možné preklepy vo formulároch – užívateľ píše na mobile, text často odniekiaľ kopíruje. Preto mu odpusťte napríklad medzeru na konci e-mailovej adresy namiesto neustáleho zobrazovania chybovej hlášky.
- Neotravujte užívateľov zbytočnými pop-up oknami.
- Nemajte na webe príliš veľké množstvo call-to-action prvkov. Ak má užívateľ nakupovať, netlačte mu odkazy na vaše sociálne siete.
Na získaní prezentácie od autorky pracujeme. Bola verejne k dispozícii a následne vymazaná.
Laura Crimmons – Čo naozaj prináša Digital PR & Content Marketing
Laura Crommins z Branded3 vo svojej prednáške vysvetlila, prečo je PR jedna z najlepších linkbuildingových metód na získavanie vysoko hodnotených a prirodzených odkazov.
Jej najviac nenávidené otázky od klientov sú:
- Koľko spätných odkazov mi to prinesie?
- Aká bude cena za jeden odkaz?
- Môžete zaistiť, že všetky odkazy budú z domén s väčšou domain auhority ako 40?
Správne metriky pre Content a PR marketing sú podľa nej citácie a zvýšené povedomie o značke. Ľudia vám musia veriť. A ľudia viac veria tomu, čo o vás hovoria ostatní, ako tomu, čo o sebe hovoríte vy sami.
Mackanzie Fogelsonová – Ako vytvoriť dlhotrvajúcu značku v digitálnom veku
Mackenzie Fogelsonová vo svojej prezentácii vysvetľuje, že marketingová stratégia si v digitálnom veku vyžaduje veľmi odlišný prístup. Aby bolo možné preraziť a neustále rásť, je potrebné objasniť cieľ vašej spoločnosti, musíte rozobrať vašu zákaznícku cestu a dokázať vašim zákazníkom, že stojíte za ich čas a pozornosť.
Joanna Wiebeová – Ako písať nekomfortne dlhé a neskutočne konverzné texty
Prezentácia Joanny Wiebe z Copy Hackers sa točila okolo niekoľkých prípadových štúdií z e-commerce projektov a e-mailingu pre SaaS projekty. Zo všetkých príkladov vyplynul zaujímavý fakt – najlepšie fungujú texty, ktoré 2 až 3 krát predĺžite. Na webe máte priemerne 10 sekúnd, aby ste užívateľa zaujali a vysvetlili mu, čo od návštevy očakávať alebo čo z nej bude mať. A to je kopa času návštevníka presvedčiť, aby u vás strávil niekoľko minút.
Ako môžete texty predĺžiť a vylepšiť, aby pri tom plnili svoj účel?
- V textoch konkretizujte koncepty.
- Odpovedzte si rovno v texte na vaše vlastné otázky (alebo využite službu answerthepublic.com, poradí vám, na čo sa ľudia pýtajú v súvislosti s témou).
- Všetky sumarizácie detailne rozpíšte.
- Ukážte na stránke samotného návštevníka – druh personalizácie, kedy užívateľ na stránke „vidí samého seba“.
- Využite návštevníkove schopnosti vizualizácie. Obrazy tvorte pomocou slov v texte. Nevkladajte zbytočné obrázky/videá, opíšte ich a nechajte návštevníka si všetko predstaviť.
- Používajte vlastné slová.
- Text píšte tak, ako keby ste chceli konvertovať len jednu osobu.
Musíte dať ľuďom dôvod čítať dlhé texty. Rozhodne odporúčam si prezentáciu pozrieť.
Hannah Smithová – Ako postaviť stroj času
Prezentácia Hannah Smithovej z Verve Search bola o tom, ako tvoriť obsah, ktorý bude v publiku rezonovať. Ľudia budú na internete odkazovať a zdieľať iba obsah, ktorý v nich nejakým spôsobom rezonuje. Môžu sa s ním stotožniť, zasiahne ich to. Ľudia musia z daného obsahu niečo cítiť.
A čo často funguje? Cestovanie v čase. Len si spomeňte, koľkokrát ste už videli zoznamy 33 pesničiek z vašej mladosti alebo 10 seriálov, kvôli ktorým ste bežali popoludní zo školy priamo k televízii? Sú to veci, vďaka ktorým cestujete v čase, spomínate na zážitky a o tie sa potom radi podelíte. Prečo zdieľame nostalgický obsah? Pretože nás v mladosti formoval a pomáhal utvárať, čím dnes sme.
Ďalším skvelým príkladom „rezonujúceho“ obsahu je polarizujúci obsah. Ten ľudí delí do skupín – jedni ho milujú, druhí nenávidia. Tieto skupiny majú odlišné názory alebo presvedčenia. A zdieľaním takého obsahu dávame okoliu vedieť, na ktorej strane barikády stojíme.
Formátom ako takým si hlavu nelámte. Či to bude video, infografika alebo textový zoznam nie je dôležité. Ľudia budú zdieľať nápad, nie formát.
Množstvo príkladov obsahov, ktoré rezonujú v publiku, nájdete v prezentácii. Odporúčam si ju preklikať. Je síce dlhšia, ale pochopíte princíp rezonujúceho obsahu a určite vás aj inšpiruje.
Phil Nottingham – Meranie úspechu: Ako tie najlepšie stratégie začínajú tými správnymi metrikami
Marketing Strategist Phil Nottingham z Wistia vysvetľoval, ako vám správne metriky pomôžu vytvoriť zaručene fungujúcu stratégiu. Na niekoľkých príkladoch ukázal, ako sa veci dajú robiť správne a ako nesprávne. Ako je to teda správne? Na začiatku každej stratégie si musíte položiť niekoľko otázok.
- Cieľ – čo sa usilujete dosiahnuť?
- Cieľová skupina – koho sa usilujeme zasiahnuť?
- Kanál – kde ich môžeme zasiahnuť?
- Obsah – akou cestou ich môžem zmysluplne osloviť?
- Distribúcia – ako dostanem obsah k tým správnym ľuďom?
- Metriky – čo presne môžeme merať?
- KPI – čo je dobrá metrika na meranie splnenia cieľa?
Tieto body musia dávať zmysel od konca (bod 8) na začiatok (bod 1). Budete tak mať pevne stanovené KPI, ktoré budete sledovať a nebudete sa rozptyľovať inými metrikami. Základ je správne merať údaje.
Najdôležitejšie myšlienky prezentácie:
- Zlé údaje < žiadne údaje.
- Merajte všetko, ale optimalizujte len na jedno KPI.
- ROI ako metriku používajte len pre konverzné aktivity.
- Zaistite zladenie komunikovaného obsahu s kanálom. Mladých ľudí na LinkedIn pomocou videoreklamy zasiahnete len veľmi ťažko.
- Všetko vzťahujte späť na sledovaný cieľ.