eVisions.cz

Najlepšie vianočné reklamy roku 2016

Tieto a aj mnoho ďalších nájdete na našom youtube kanáli.

Top 4 zahraničné vianočné TV reklamy

Zahraničné kúsky sa aj tento rok veľmi vydarili a skutočne bolo z čoho vyberať. Snažil som sa dodržať určitú rôznorodosť a splniť to, čo som v úvode sľúbil. Užite si tento výber najkrajších zahraničných televíznych spotov.

1) Dojemné Allegro

Napriek všetkým očakávaniam sa pre mňa najkrajšia vianočná reklama nezrodila v Amerike, Anglicku alebo v romantickom Francúzsku. Naozajstné klenoty môžeme nájsť omnoho bližšie k nám – v Poľsku. To, čo na úvod pôsobí ako obyčajná reklama sa prirodzene a jednoducho premení na jeden z najkrajších momentov tohtoročných Vianoc. To, k čomu sa väčšina filmárov nepriblíži ani za hodinu a pol, zvládlo poľské Allegro vo svojej vianočnej reklame za tri minúty. Pripraviť vreckovky, slzičky prídu za 3,2,1…

2) Záchranná misia od Marks & Spencer

Pani Clausová vystrojí svojho manžela, Santu Clausa, na cestu. Áno, správne, aj tento rok bude Santa roznášať darčeky. Ale čo keď príde list s prianím až na poslednú chvíľu? Žiaden strach, pani Clausová je nielen energická a sebavedomá žena, ale aj skúsená pilotka helikoptéry, a preto vyrazí na záchrannú misiu. No, menej niekedy znamená viac. Či už ste priaznivci akčných Vianoc, alebo nie, verím, že ružové topánky vás nakoniec dojmú.

3) John Lewis vsadil na zvieratká

Čo by to bol za zoznam toho naj bez zvieratiek? Tento rok na seba vzal túto úlohu John Lewis. Krásna oddychovka k pohodovým Vianociam. Netlačiť príliš na pílu a zasmiať sa sám na sebe, to sa v tejto reklame skvele podarilo. A okrem iného ukazuje, že všetko je o hudbe. Všetko. Naozaj. Uvidíte.

4) Celtic FC – šampión „se vším všudy“

Celtic pravidelne vládne škótskej futbalovej lige a v Lige majstrov tento rok remizoval na ihrisku Manchesteru City. Jeho najväčšou výhrou a pre mňa aj najväčším prekvapením je ale jeho vianočná reklama. Ani futbal, ani marketing a ani vianočné darčeky nie sú len o rozpočte. Naopak, ak hráte srdcom, dokážete vykúzliť úžasné veci.

TOP 5 českých vianočných TV reklám

V Česku sa zrodilo množstvo krásnych vianočných spotov, ale aj niekoľko vianočných prešľapov. Prvé tri reklamy hodnotím veľmi pozitívne a z rôznych dôvodov sa dajú zaradiť na tú najvyššiu, svetovú úroveň. Štvrté a piate miesto sú tiež „top“, ale opačný. Tieto dve miesta obsadili reklamy, ktoré považujem za najväčšie omyly tohtoročných Vianoc.

1) Pilsner Urquell

Dívám se dívám a ty spíš, matně se leskne malý kříž, stoupá a klesá tvoje hruď a já si říkám Bůh jen suď, Bůh jen suď. Reklama bez slov, ale iba zdanlivo, každý si totiž zvládne sám doplniť slová k melódii piesne Petra Hapku. V podaní Pilsner Urquell stávka na istotu a už tradične výborná a hlavne rýdzo česká reklama. Je vidieť, že im na tradícii skutočne záleží.

2) Klára z Lidlu

Pokiaľ som pri Pilsner Urquell oceňoval stávku na české Vianoce s tradičnou českou melódiou, je pravdepodobne trošku divné, že do výberu zaraďujem aj Kláru z Lidl, teda vlastne Santa Claru, teda Emily Roberts, ktorá zložila ódu na nenahraditeľnosť žien v období Vianoc. Bez našich drahých polovičiek by Vianoce boli len polovičné, rovnako ako efekt tejto reklamy. Nevadí mi, že je video de facto len skrátená verzia hudobného klipu, ide mi o jeho koniec. Slogan „Vianoce sú pre všetkých, rovnako ako Lidl“ hodnotím ako prinajmenšom trúfalý, možno až rúhavý, a hlavne úplne odporujúci zvyšku reklamy, cieliacej na ženy. Tip na slogan na budúce Vianoce: „Spolu to zvládneme, Lidl.“

3) Milka a stroj času

Vianočná televízna reklama od Milky je taká nemastná-neslaná. Ale za to je príjemne sladká. Všetci sme si v detstve priali, aby už prišiel ten deň, 24. december, a my sme si mohli konečne rozbaľovať darčeky. Milka nám ukázala, ako na to. Stroj času a rodinné úsilie krásne dokresľujú vianočnú atmosféru a ukazujú, ako niečo malé a nezmyselné môže byť nakoniec silné, až dojemné. Kúzlo Vianoc sa skrýva v spoločnej práci a maličkostiach. Z reklamy tú Milku jednoducho krásne cítim.

4) Vodafone (ne)má psíka

Tak tomuto hovorím prešľap. Problém, malér, katastrofa. Jednoducho, podľa môjho názoru, vodafoňácka voda na mlyn všetkým kritikom. Začiatok pekný, stratený psík odíde s cudzím pánom, ten sa mu snaží stratiť, ale psík – chudák – ho vytrvalo prenasleduje až domov. Očakávam koniec, ale zrazu veľký dejový zlom, psík patrí dievčatku na vozíčku, čo následne rodina zistí a psíka vráti. No, dajme tomu, ALE! Dozvieme sa pointu príbehu – Vodafone vám za stiahnutie aplikácie dá 10 GB dát. „Užijte si je nebo je darujte vozíčkářům. Vodafone.“ Viac nehovorím, dúfam, že to každý z vás cíti sám. A tiež dúfam, že tú reklamu žiadny vozíčkar neuvidí.

5) Monete sú Vianoce bez darčekov ukradnuté

Prečo je ten kocúr v takej zlej nálade aj na Vianoce? Prečo ho aspoň raz v roku neurobiť v trochu lepšej nálade? Je to preto, že pracuje pre Monetu? Kto vie. Isté ale je, že Vianoce bez darčekov ho jednoducho nezaujímajú. Správa celkom jasná. Že na darčeky nemáte? No tak si príďte požičať. Moneta.

Nestačilo? Chcete viac? Chcete sa pred Vianocami roznežniť a správne naladiť? Máme pre vás prehľad najkrajších vianočných reklám všetkých čias.

Šťastné a veselé!