Najkontroverznejšie reklamy na Super Bowl 2017
07. 02. 2017 Autor Petr HlaváčAsi nemusíme vysvetľovať, čo je Super Bowl, koľko peňazí sa okolo neho točí a čo na ňom všetci milujú. Pre nás marketérov je to hlavne sviatok reklamy a s napätím čakáme, kto príde s najlepšou kreatívou, kto vymyslí najlepšiu kampaň a kto prekvapí prepracovanou integrovanou kampaňou naprieč kanálmi.
Super Bowl je ale aj odrazom nálad v spoločnosti a preto ani v tom tohtoročnom nechýbal dôraz na spoločenské témy, ktoré hýbu svetovou (a najmä americkou) verejnou mienkou. Je teda kľúčom k úspechu kontroverzia alebo humor? Poďme si predstaviť reklamy, o ktorých sa hovorí.
Audi
Rozporuplné reakcie vyvolala reklama automobilky Audi od agentúry Venables Bell & Partners. Reklama sa zameriava na mzdovú nerovnosť medzi mužmi a ženami. Hrdý otec sleduje, ako sa jeho dcéra vydáva na životnú cestu, na ktorej všetky štatistiky hrajú proti nej. Spot končí heslom „Audi of America is committed to equal pay for equal work. Progress is for everyone.“
Reklama zbiera zatiaľ najmä „dislikes“ a celkovo prevažujú negatívne reakcie. Najmä na Twitteri čelí Audi otázkam, či to naozaj myslí s rovnosťou žien a mužov vážne. Ja ale rozhodne dávam „thumb up“ za to, že sa Audi nebojí púšťať do vážnych tém v takom sledovanom čase, ako je Super Bowl.
Budweiser
Ďalšou diskutovanou reklamou je spot od firmy Budweiser, ktorý vytvorila agentúra Anomaly. Samotná reklama sa dotýka súčasnej americkej témy číslo jedna, ktorou je pochopiteľne imigrácia. Adolphus Busch, pivovarník z Nemecka, pripláva do Ameriky, kde je konfrontovaný s antiimigračnými predsudkami.
Reklama bola na YouTube pár dní po tom, čo Donald Trump podpísal protiimigračný dekrét. S 15 miliónmi videní je suverénne najsledovanejším tohtoročným spotom. Na Twitteri sa pomerne rýchlo ujal #boycottbudweiser – priaznivci Donalda Trumpa vyhlásili Budweiseru bojkot.
84 Lumber
V podobnom duchu sa nesie reklama firmy 84 Lumber, ktorú má na svedomí agentúra Brunner. 90 sekundový spot sa venuje dlhej ceste mexickej matky a jej dcéry, ktoré majú namierené do USA. Známa FOX TV označila túto reklamu za príliš kontroverznú a odmietla ju odvysielať. Agentúra ju musela prerobiť. FOX TV vadilo najmä zobrazenie pohraničného múru.
Reklama je zameraná na nábor zamestnancov a má vyjadrovať, že firma hľadá najmä odhodlaných a zaujatých ľudí, a nezáleží jej na tom, odkiaľ pochádzajú alebo ako vyzerajú. 84 Lumber komunikuje túto kampaň naprieč kanálmi a za január sa jej podarilo osloviť viac ako 100 miliónov užívateľov. Zo zmienených brandov je 84 Lumber najmenej známy, ale budem naozaj zvedavý, o koľko % sa zvýši dopyt po službách a výrobkoch firmy.
Komentáře