eVisions.cz

Najväčšie kecy z online marketingu

Každý z nás používa pri bežnej komunikácii s klientami, doma aj v spoločnosti niekoľko naučených fráz. Skúsme sa spoločne zamyslieť nad tým, ako vyznievajú, či je váš repertoár originálny alebo používate otrepané slovné zvraty, ktoré lezú každému na nervy!

V kancelárii

Pošlem ti to večer/zajtra/do konca týždňa/za 10 minút. (typická výhovorka kolegov)
Ešte niečo dorobím a hneď sa na to vrhnem. (detto, len iná varianta)
Posunieme to o hodinku, ok? (buďte si istí, že dnes sa toho nedožijete)
Tak radšej až zajtra, ok? (ak vôbec)
Hoď mi to do Slacku/e-mailu/messengera, potom sa na to pozriem. (veľmi nepravdepodobné)

Pri komunikácii s klientom

Ideme do toho na 200%. (ale nie, fyzika predsa nepustí)
Web spustíme za 30 dní. (hlavne, aby ste si dávali reálne ciele…)
Web spustíme do konce septembra.
Web spustíme do vianočnej sezóny.
Do konca roku to zvládneme. (…aby to náhodou nedopadlo takto)
Facebook to nespustil.
Facebook to neschválil.
AdWords to nespustil.
Google včera padol, no.
Google chce samé captche.
Pozície padajú… (tak si rýchlo niečo prajme!)
Ak si pozície na Google neudržíme aspoň rok, chceme všetky peniaze nazad!
Zajtra to nasadíme. (klient)
Ešte dnes pošleme všetky potrebné podklady. (klient)
Ďakujeme za poslané podnety, máme to na mysli a povenujeme sa tomu, keď bude čas. (v preklade: urgujte nás ešte aspoň 3-krát)
Pozrieme sa na to a do konca týždňa zistíme, či sa to dá implementovať. (v preklade: urgujte nás ešte aspoň 3-krát)
Náš programátor sa o FB pixel postará. (ak to vyjde na prvý pokus, jedná sa o extrémne zriedkavý jav)
Náš programátor to zvládne.
Náš programátor potrebuje podrobný návod a potom to zvládne.
Náš programátor je teraz dosť vyťažený.
Mohli by sme na to vlastne využiť vášho člověka. Koľko by to vychádzalo?

Odpočuté na meetingoch

Zamerajme sa na najnižšie rastúce ovocie. (klasika, ktorá vyznie dobre v rozhovore s laikom – s profíkom si ju radšej odpustite)
Musíme to urobiť tak, aby sme vytvorili synergiu. (to si môže dovoliť povedať tak Aštar Šeran z vesmirni-lide.cz)
Nenosme drevo do lesa.
A potom cez stromy nevidíme ten les.
Nebudeme to lámať cez koleno.
Skúsme sa na to pozrieť z druhej strany. Myslime von z krabice!
Dáme si k tomu brainstorming. (prečo nepovedať ľudsky, že si k tomu sadneme?)
Za nás to dáva zmysel/Za nás to nedáva zmysel. (týmto dvom frázam sa občas nevyhnete, ale používajte ich v zdravej miere)

Hlášky z komunity

Včera som si zapol SEO.
SEO je mŕtve.
SEO už dnes nikto nepotrebuje.
Obsah je kráľ.
Pop-upy sú mŕtve.
Engagement je najdôležitejší. (nie, nie je; najdôležitejšie je, či predáte)
Reklama na Facebooku nemá zmysel.
Instagram je bezvýznamný.

Reklamné claimy

Autodiely. Viac ako autodiely. („viac ako“ je pravdepodobne najotrepanejšia a najneoriginálnejšia fráza, ktorú používajú všetci od inštalatérov cez poskytovateľov pochybných pôžičiek až po treťotriednych politikov)
Zubná kefka. Budúcnosť umývania zubov. (skrátka budúcnosť čohokoľvek)
Keep Calm meme (toto bolo v móde 5 rokov dozadu)
Oceľové trubky do každej rodiny. (čokoľvek do akejkoľvek rodiny)
Posledná šanca! (obľúbená fráza každého obchodníka – až na to, že tieto jedinečné šance sa opakujú až podozrivo často)
Naša firma je leader/jednotka v obore.
U nás kladieme dôraz na zákazníka.
To, čo robíme, musí mať pre zákazníka pridanú hodnotu.

Chýba vám tu ešte nejaký výraz, ktorý by tu určite mal byť? Napíšte nám do komentárov – doplníme ho. Je celkom možné, že sme ho v záplave všetkých ostatných prehliadli 🙂