eVisions.cz

Jaroslav Vidim: „Online je hravý a ľudia z brandže ma bavia“

Jaroslav Vidim: Online marketing je hravý a lidi z branže mě baví

Sedíme v zasadačke, pred sebou máme pripravené otázky a čakáme, kým Jarda dotelefonuje. Náprotivná stena je už takmer celá zaplnená diplomami mojich kolegov. Toľko ich tu pred dvoma rokmi ešte nebolo. Veru, eVisions sa rozrastá. Prúd mojich myšlienok prerušuje Jarda, ktorý vchádza do miestnosti, a nezabudne pri tom zavtipkovať. Atmosféra je príjemná, môžeme začať šéfa spovedať.

Na Jardovi vás upútajú dve veci. Za každých okolností je perfektne oblečený a na nohách má značkové tenisky. Usmieva sa a pri konverzácii vás vlastne aj trochu skúša. Ideme hneď na vec a začíname sa rozprávať o eVisions. Jarda síce od plienok nesníval o tom, že raz založí agentúru, napriek sa v ňom počas života ozvala túžba niečo vybudovať a vlastniť. Nepatrí medzi typy, ktoré si nalinkujú život už v školskej lavici. Ako sám hovorieva: „Idem od zápasu k zápasu.“ Jedného dňa dal zbohom korporátu a založil si vlastnú firmu. A funguje to.

Ako sa vôbec dostal k počítačom? Predstavte si trochu menšieho Jardu, ktorý si v lete u babičky kope do lopty a drví hry na počítači z doby kamennej. To bol ten kľúčový moment. Tie staré počítače sa totiž sem-tam pokazili a Jarda sa stal opravár samouk. Odtiaľ bol už len krôčik k tvorbe webov. Skôr ako si začal zarábať na part-time ako počítačový technik, vyskúšal niekoľko netradičných brigád. Počítal ľudí v električke (to mohlo byť niečo!), makal v papierňach, skladal palety v Makre a veril, že keď doštuduje výšku, svet mu bude ležať pri nohách. Počas štúdia pochopil, že také ľahké to nebude. Kombinácia schopností a situácie na trhu práce nakoniec nahrali tomu, že sa dostal až sem.

O podnikateľoch sa hovorí, že sú to neúnavní workoholici a v práci by mali tráviť omnoho viac času ako bežní zamestnanci. Čo na to hovorí Jarda?
„V súčasnej dobe sa objavili nové projekty, prebehli personálne zmeny, zvýšili sme tlak na kvalitu a naše PR. Ale ja pracujem, aby som žil, nežijem, aby som pracoval.“
Pracovné vyhorenie už má za sebou, preto si dáva pozor, aby mal dostatok času sám pre seba a na veci, ktoré ho v živote tešia. Čo mu pumpuje sérotonín do krvi?
Jeho veľkou láskou sú motorky a bicykel. „Motorka je skvelá vec, keď chceš zrelaxovať a byť sám sebou,“ hovorí so spokojným úsmevom. Láska k motorkám je jedna z vecí, ktorú zdieľa so svojou novopečenou manželkou Janou. Keď mu na nej ušla prvýkrát, povedal si, že ju jednoducho musí chytiť. Rád jazdí na bicykli, zájde s kamarátmi na pivo, korzuje po Náplavke a miluje cestovanie. „Kde to máš najradšej?“ vyhŕknem, ale odpoveď znám už vopred. Jarda miluje Taliansko. „Taliani proste vedia žiť. Milujú jedlo, ženy, futbal a všetko, čo je krásne. A to je mi blízke. Ešte skôr, ako má byť niečo funkčné, musí to byť pekné. Na aute budú radšej donekonečna ladiť design karosérie a potom sa im to pokazí, ale ja som ochotný im to prepáčiť.“ Ktovie, možno sa tam raz presťahuje a založí si malý penzión „U Vidimovcov.“

Reč príde aj na jeho instagramový účet @velvaran. Jarda totiž na svojich cestách rád robí stojky, a nás zaujíma prečo. „Chcel som sa odlíšiť. Všetci na fotkách skáču alebo robia srdiečka. Stojky pri Eiffelovke nikto nerobí. Blbé je, že kým sa fotka podarí, robím stojku aj na päťkrát a ľudia sa pozerajú,“ smeje sa. A tak sa môžete pozrieť na stojky z Vietnamu, Grécka, Francúzska, Talianska, Španielska a ďalších krajín. S Jardom sa môžete stretnúť aj na Twitteri, kde pod rovnakou prezývkou tweetuje o všetkom, čo sa týka online marketingu.

Na záver sme sa Jardu opýtali, čo ho na jeho práci vlastne uspokojuje. „Online je hravý a ľudia z brandže ma bavia. Mám dobrý pocit z toho, že môžem dať ľuďom prácu, ísť im príkladom a pomáhať im rásť.“ A o čom Jarda sníva? Chce jednoducho najlepšiu SEO agentúru v Česku.