Pred nejakým časom začal Google ponúkať možnosť prepnutia rozhrania AdWords na novú verziu. Tá je síce označená ako beta, predpokladáme však už len malé zmeny, preto sa na ňu poďme pozrieť. Oplatí sa na ňu prejsť už teraz, alebo bude lepšie počkať si na oficiálnu verziu? Aké sú výhody nového rozhrania?
1. Optimalizované pre mobily
Áno, tu sa vám určite vybavia nekonečné otázky Googlu v jednotlivých certifikačných testoch na tému „Koľko percent užívateľov používa na vyhľadávanie mobilný telefón?“ alebo „Ako optimalizovať inzeráty a web pre mobily?“. Nový AdWords budete môcť pohodlne ovládať nielen z počítača, ale aj z mobilu alebo tabletu. Tiež už plánujete presun z kancelárie niekam na pláž?
2. Použiteľný súhrn kampaní
Nový AdWords vás privíta obrazovkou, ktorú azda nikto v tom „starom“ nepoužíval – súhrnom vašich kampaní. Google si bol „zbytočnosti“ tejto stránky vedomý, a tak ju upravil a veľmi zjednodušil. Privíta vás tu 5 veľkých a užitočných dlaždíc, v ktorých si v prehľadnom grafe môžete prejsť základné štatistiky kampaní za zvolené obdobie, najväčšie zmeny, štatistiky rozpadnuté na jednotlivé kampane, štatistiky rozdelené podľa zariadení a nakoniec aj peknú heatmapu znázorňujúcu aktivitu vašich kampaní na základe jednotlivých dní a hodín . Super zmena!
3. Všetko potrebné stále poruke
Ak majú byť nejaké stránky dobre prístupné aj z mobilu, musia mať čo najjednoduchšiu navigáciu optimalizovanú na čo najmenej kliknutí, a presne taký nový AdWords je – všetko dôležité máte stále poruke vo všadeprítomnom ľavom menu. Takže už žiadne preklikávanie do Obsahovej siete, ak chcete zmeniť zacielenie v obsahovke.
4. Skvelý kalendár
Viete si predstaviť, že by ste si na mobile nastavovali vlastný kalendár v starom AdWordse? No práve. V novom rozhraní je to však úplne iná pesnička. Mám chuť povedať, že sa na to dokonca teším. ?
5. Je rýchlejšie
Jedna z prvých vecí, ktorú si všimnete v novom rozhraní, je jeho rýchlosť. Google udáva, že by malo byť rýchlejšie asi o 20%, a nám nezostáva než konštatovať, že to tak asi naozaj bude.
Aby sme ale len nechválili, tak je tu aj jedna vada, ktorú jednoducho nemôžeme nespomenúť. Nové rozhranie stále nie je hotové. Pozrite sa napríklad do Plánovača kľúčových slov – šup a ste v starom AdWordse. Alebo skúste Prehľady – áno, zase ste v starom. Nezostáva nič než dúfať, že Google čoskoro chýbajúce stránky doplní, a že si bude stáť za tým, čo nám teraz sprístupnil – je to totiž svieži vietor do sveta PPC!