8 kníh nielen pre marketérov
02. 01. 2017 Autor Helena ŠkývarováInformácie v týchto knižkách, ktoré ani 10 rokov po vydaní nestratili nič na svojej aktuálnosti, vás posunú ďalej. Pozrite sa, ktoré to sú!
SEO – Optimalizace pro vyhledávače profesionálně (Danny Dover, Erik Dafforn)
Hoci sa od posledného vydania tejto knihy veľa zmenilo a mnoho vecí v SEO už neplatí, je táto kniha stále dobrým zdrojom základných informácii. Napríklad o tom, čo to vlastne SEO je a ako funguje. Určite odporúčame každému, kto sa nejakých spôsobom stará o webové stránky. Či už je to programátor, administrátor stránok či samotný majiteľ webu.
Obsahový marketing (Josef Řezníček, Tomáš Procházka)
Zaujímavá kniha od českých autorov Josefa Řezníčka a Tomáša Procházku vám poskytne ucelený prehľad o obsahovom marketingu. Hoci na internete nájdete množstvo článkov o obsahovom marketingu a stratégii vytvárania obsahu, väčšina z nich je len v angličtine. Táto knižka vám pomôže pochopiť, čo sa za obsahovým marketingom skrýva. Pár zaujímavých nápadov si z nej do praxe odnesie nielen začiatočník, ale aj pokročilý online špecialista.
Ogilvy o reklamě (David Ogilvy)
Inšpiratívna kniha o práci legendárneho Davida Ogilvy. Bohatými ilustráciami vás zavedie do sveta tvorivej práce jednej z najväčších reklamných ikon. David vám predloží hromadu nielen zaujímavých a skvelých reklám, ale podelí sa aj o tie, ktoré až taký veľký úspech nemali.
Aké drahé je zadarmo (Dan Ariely)
¨Bravúrna kniha ekonomického psychológa Dana Arielyho, ktorý svojimi výskumami poukazuje na to, že v našich rozhodnutiach nie sme až tak racionálni, ako si myslíme. Kniha obsahuje kopu príkladov z autorovho výskumu a poukazuje na marketingové pasce, ktoré v menšej či väčšej miere ovplyvňujú to, ako sa správame počas nákupného procesu.
Obchod pre všetko – Jeff Bezos a éra Amazonu (Brad Stone)
Alebo ako sa z malého online kníhkupectva stal medzinárodný kolos, ktorý ako jeden z prvých využil potenciál začínajúceho internetu. Veľmi zaujímavá biografia zakladateľa Amazonu Jeffa Bezosa, ktorá vás zavedie do vnútornej firemnej kultúry a odkryje vám, v čom spočíva úspech najväčšieho online predajcu na svete.
Štěstí doručeno (Tony Hsieh)
Postaviť šťastie svojich zamestnancov nad peniaze firmy sa môže zdať ako bláznivý krok, ale obchodu s obuvou Zappos sa to podarilo a dnes je z nej miliardová spoločnosť. Ako jedna z prvých firiem sa začala viac zameriavať na šťastie svojich zamestnancov a zákazníkov. Princípy tejto spoločnosti môže využiť človek na voľnej nohe, ale aj väčšie korporácie.
Pozornost (Daniel Goleman)
Máte niekedy problém plne sa sústrediť na prácu? Potrebujete stihnúť deadline, ale myšlienky vám lietajú a na konkrétny projekt sa neviete sústrediť? Kniha od Daniela Golemana, svetoznámeho psychológa a autora bestselleru Emočná inteligencia, vám odhalí, ako to so schopnosťou sústredenia funguje. Skvele čitateľná kniha, ktorá vám zrozumiteľne vysvetlí, ako funguje ľudská pozornosť a ako s ňou pracovať, aby sa ste sa dokázali sústrediť.
Sila zvyku (Charles Duhigg)
Zbaviť sa nejakého návyku nie je ľahké. Niektorí to dokážu zo dňa na deň, iní s tým bojujú po celý život. Skvelá kniha Charlesa Duhigga vám prezradí, ako to s tými zvykmi naozaj je. Podrobne vám vysvetlí ako zvyk vzniká, ako funguje a najmä, ako sa dá taký zvyk zmeniť. Odporúčame všetkým, ktorí so svojimi (zlo)zvykmi bojujú a chceli by ich raz a navždy zmeniť.
Komentáře