Ako úspešne zvládnuť AdWords certifikáciu?
09. 10. 2017 Autor Adam DvořákPoďme sa spoločne pozrieť na to, ako sa čo najlepšie popasovať s AdWords certifikáciou a dokázať sebe (a ostatným), že ste sa pre PPC narodili.
Vzhľadom na to, že čítate článok o AdWords certifikácii, predpokladám, že vás jej zloženie ešte len čaká a vy dychtíte po informáciách, ako na to. A tých sa vám dostane, ale všetko pekne po poriadku.
Zároveň si ešte niečo ujasnime: základný popis jednotlivých testov je doslova ako nosenie dreva do lesa – všetko sa dozviete v detaile každého testu, takže tým nebudeme strácať čas a prejdeme rovno na to, čo sa tam nedočítate.
Prečo sa o AdWords certifikáciu vôbec pokúšať?
- Je zdarma! (To je samozrejme nezmysel. Nestojí peniaze, ale vášho času môže ukrojiť dosť).
- Zoznámenie s AdWords – klasická situácia: človek založí pár kampaní v Skliku, rýchlo získa sebavedomie a potom príde AdWords a tvrdé vytriezvenie. Čo teraz? Ak to s PPC myslíte vážne, tak sa to jednoducho budete musieť naučiť.
- Investície do seba samého – čo lepšie môžete urobiť, než investovať do svojho ľudského kapitálu? No práve, mňa tiež nič iné nenapadá.
Ako na to?
Konečne sa dostávame k tomu, kvôli čomu sme sa tu spoločne zišli, tak poďme na to.
- Ničoho sa nebojte – ja viem, to sa píše všade, ale je to jednoducho tak. Keď neuspejete, nič sa nedeje. Aspoň si test „ohmatáte“, zistíte, o čom vlastne je, a za týždeň to môžete skúsiť zas.
- AdWords Pomocník – Biblia, Korán, svätá kniha. Je jedno, ako jej budete hovoriť, ale od teraz to tak jednoducho bude. Asi založím novú vieru a budem hlásať: „Pravdu hľadajte v oficiálnom Pomocníkovi AdWords!“.
- Školenia – Tie organizované Googlom sú super, ale musí vám prísť pozvánka. A tie od rôznych agentúr síce niečo stoja, ale zase sa dozviete užitočné tipy a môžete sa na čokoľvek opýtať.
- YouTube kanál Google Partners CZ/SK – áno, aj tu môžete nájsť študijné podklady, ale pozor: informácie, ktoré sa tu dozviete, rozhodne nepokrývajú obsah jednotlivých testov.
- Prechádzajte AdWords rozhranie, a to ešte pred testom! Naozaj to veľa pomôže.
Tipy a triky
Pri skladaní každého testu majte na pamäti, že AdWords certifikácia je pre Google PR príležitosťou. Takže podľa toho vyberajte odpovede – Google chce v každej otázke vyzerať ako ten najlepší.
K testu si otvorte AdWords Pomocníka (áno, môže sa to) a odporúčam rovno úvodné stránky jednotlivých kapitol. Prečo? Teraz totiž príde tá najlepšia vec: nemusíte sa učiť Pomocníka naspamäť, to ani náhodou. Vlastne úplne stačí, keď sa v ňom dobre zorientujete a budete vedieť, kde nájsť potrebné informácie. Pri samotnom teste je väčšinou dosť času na nájdenie všetkých informácií.
Párkrát som už počul, že keď naozaj neviete, označte najdlhšiu odpoveď a pokračujte ďalej. Ja by som skôr poradil niečo iné: Pri každej otázke sú 4 odpovede, 2 z nich sú evidentné nezmysly a reálne teda vyberáte medzi dvoma. A to už sa niekedy dá tipnúť. ?
Na koniec si nechávam rozhodnutie, akú kombináciu si na úvod vybrať. Čo sa náročnosti týka, tak je to asi jedno. Keď však vezmeme do úvahy logickú postupnosť vzdelávania v PPC, začína sa vždy vyhľadávacou sieťou.
Komentáře