Menu

11 top prednášok zo SEO DAY 2017

Autor Martina Habartová Martina Habartová

Horúce témy, aktuálne trendy a prednáška za prednáškou. Presne taký bol SEO DAY v Kolíne nad Rýnom. Ako optimalizovať web, aby sa umiestnil lepšie vo výsledkoch vyhľadávania? Ako vyzerá SEO budúcnosti? Aký vplyv má mobile first? Prečítajte si, ako k SEO pristupujú naši nemeckí kolegovia.

Celkom 45 spíkrov konferencie SEO DAY sa postaralo o nabitý program, v ktorom účastníkom ponúkli detailný pohľad do svojich postupov a metód, a tiež množstvo tipov na praktické nástroje, a to hneď v 3 blokoch: Onsite/Offsite SEO, E-Commerce SEO, SEO- Coder. A aké pojmy patrili počas dňa k nejskloňovanejším? Jednoznačne Mobile First, AMP, optimalizácia snippetov a správa obsahu.

Marcus Tober: Device matters

Začiatok Onsite/Offsite bloku našliapol Marcus Tober zo searchmetrics.com, vedúca osobnosť nemeckej SEO scény, so SEO zhrnutím rozdielov vo výsledkoch na mobiloch, desktopoch a tabletoch. Sú skutočne tak významné a dostali sme sa už do veku mobile first? Podľa Marcusa áno, a to predovšetkým vo vzťahu k dobe načítania a veľkosti stránky, ak vezmeme do úvahy stav pred Mobilegeddonem a po ňom. Samozrejme by mal každý SEO špecialista pamätať na špecifiká konkrétneho trhu a na to, že čo platí v jednej krajine, nemusí platiť v krajine inej. Pozadu Marcus nezostal ani s testovaním hlasových zariadení – z testu so 100 otázkami vyšiel s 38 správnymi odpoveďami ako víťaz Google Home a porazil tak Siri od Applu aj Cortana od Microsoftu:

Pamätajte na zásadu: Know your audience! Rôzne cieľové skupiny používajú rôzne zariadenia a trávia na nich rôzne množstvo času. Zistite si preto, aké zariadenie používa vaša cieľová skupina, a tomu prispôsobte výber kľúčových slov, pretože vyhľadávanie na desktope a mobile sa môže veľmi výrazne líšiť.

Kay Spiegel: Search Experience Optimization

Rýchlosť načítania stránky je dôležitá, to vie každý SEO špecialista a upozornil na to znova aj Kay Spiegel, ktorý má v more-fire.com na starosti UX. Ak sa stránka kompletne nenačíta do 3 sekúnd, odchádza približne 40% užívateľov preč. A naopak – akonáhle zrýchlite načítanie o 1 sekundu, môžete dosiahnuť až o 27% lepší konverzný pomer. Chcete vylepšiť web z hľadiska UX? Tu máte niekoľko odporúčaní:

  • Skontrolujte si rýchlosť načítania webu (napr. Na webpagetest.org).
  • Analyzujte napríklad pomocou Lighthouse od Googlu, na akých miestach by si vaša stránka zaslúžila vylepšenia.
  • Nepotrebné pluginy vymažte.
  • Redukujte fomátovanie pomocou CSS.
  • Integrujte si na web lazy loading.
  • Komprimujte obrázky.

Kim Lembeck: Speed-hacks

Kim Lembeck z fashionid.de sa podelila o svoje skúsenosti po roku testovania a 6 AMP stránkach: AMP nie je žiadna zložitá mágia, napriek tomu pri jeho nasadzovaní môžete urobiť pár prešľapov, preto na testovanie nepoužívajte svoje najdôležitejšie vstupné stránky. Komplikácie môžu nastať napríklad pri trackovaní návštevníkov webu. Niekde medzi stránkou bez AMP a s AMP sa vám totiž môžu návštevníci začať strácať a náprava tejto chyby vás môže stáť značné úsilie. Google síce ponúka niekoľko návrhov riešení, tie však nemusia fungovať. Takže nie je všetko tak jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdá.

S rýchlosťou to tradične škrípe na weboch, ktoré sú vystavané vo WordPresse. Preto si Kim Lembeck nachystala niekoľko best practices pre optimalizáciu rýchlosti webu:

  • Čím menej pluginov, tým lepšie.
  • Optimalizujte CSS, obrázky, JS, fonty a multimediálny obsah.
  • Používajte validný HTML5.
  • Vyhnite sa presmerovaniu a chybným requestom.

Bastian Grimm: Welcome to a New Reality – SEO goes Mobile First

Ako sa vyvíja SEO v časoch mobile first indexácie? Táto otázka sa v SEO kruhoch stretáva s veľkým záujmom, preto bol sála napchatá na prasknutie. Bastian Grimm z pa.ag zhrnul status quo a v rýchlosti poskytol úvod do AMP aj pre nováčikov.

Je vaša stránka na mobile first index pripravená? Skontrolujte si nasledujúce body:

  • Vychytajte všetky slabé stránky svojho webu: Je stránka správne nakonfigurovaná?
  • Používate správne kľúčové slová pre mobilné vyhľadávanie?
  • Je stránka skutočne „mobile-friendly“? Rýchlotest: Overte si kompatibilitu v Chrome DevTools4. Interstitial a ďalšie pop-upy môžu brániť prístupu na web.
  • Reporty v Google Search Console: Vedľa Mobile Usability Reportu sa pozrite aj na testy Rich Cards & Structured Data!
  • A navyše: GSC Fetch & Render pre mobilné zobrazenie. Všímajte si detaily – máte na mobile identický obsah ako na desktope? Neblokujete zdroje?
  • Nasimulujte si Googlebota pre mobily s JS Rendering.
  • Preverte celý obsah webu svojej mobilnej stránky: Sú značky štruktúrovaných dát k dispozícii aj v mobilnej verzii? A čo indexácia, canonical tagy atď.?

Zaujíma vás táto téma viac do hĺbky? Potom sa určite pozrite na celú prednášku.

Rene Dhemant: Einfach gefunden – Schöner Google Rankings durch herausragende Inhale

Obsah je aj naďalej kráľom. Pretože Google vyhľadáva pomocou textu. To vo svojej prezentácii zdôraznil Rene Dhemant, nakoniec zvolený za najlepšieho spíkra konferencie. Neexistujú žiadne SEO texty, minimálny počet slov alebo kľúčové slová. A keby tomu niekto náhodou neveril, potvrdzuje to tiež John Mueller z Googlu: „There ‚s no minimum length, and there‘ s no minimum number of articles a day that you have to post, nor even a minimum number of pages on a website. In most cases, quality is better than quantity. “

Preto na záver ešte niekoľko obsahových tipov Rene Demant: Píšte pre ľudí, obsiahnite tému v celej jej šírke, tvorte obsah s potenciálom zisku a nakoniec – píšte o tom, čo vášho návštevníka zaujíma.

Čo sa štruktúry textu týka, loboval Rene za dodržiavanie jednoduchých pravidiel:

  • Veľkosť písma: aspoň 18 px, dávať pozor na kontrast s pozadím a používať pätkové fonty.
  • Odseky: 3-5 viet, využívajte biely priestor.
  • Nadpisy: píšte dobré nadpisy, pretože kvôli zlým nadpisom sú texty pre čitateľa „neviditeľné“, a používajte podnadpisy.
  • Zoznamy: sprehľadňujú text pre čitateľa aj crawlera a vedia vyčarovať krajšie snippety v SERPe.
  • Obrázky, audio, video: multimediálny obsah čitateľa jednoducho baví.

Reneho metódy písania textu majú jednoznačné výhody – sú škálovateľné, „robené“ pre ľudí, skvelé pre Google a ľahko pomocou nich vylepšíte aj staršie články.

Tobias Fox: 11 Konkret umsetzbare SEO-Tipps – für jeden was dabei!

Tobias Fox z verdure.de vo svojej prezentácii predstavil hromadu nástrojov, a pretože nástrojov nie je nikdy dosť, vypichnime si z nich tie zaujímavejšie:

  • Pre zber kľúčových slov by sa vám mohli hodiť nástroje answerthepublic, hypersuggest a „site: KW intitle:“.
  • Hľadáte nové témy? Vyskúšajte termlabs.io.
  • Sledujte zadarmo dôležité LP a URL pomocou StatusCake.com alebo UptimeRobot.com.
  • Na zmeny na stránke (zmazanie URL, zmeny v titulkoch a meta popisoch) vás upozorní URLmonitor.com.
  • A pomocou Keyword-Hero.com odhalíte, čo pred vami Google skrýva v „(not provided)“.
  • Potrebujete sa zorientovať v internom prelinkovaní? GEPHI vám ukáže, ktoré stránky sú na webe v súčasnej chvíli najprelinkovanejšie, a ktoré naopak stoja na okraji, vďaka čomu môžete identifikovať osamelé stránky a interné linkhuby a optimalizovať interné a externé linkjuice:

Jens Fauldrath: Mikroprozesse im SEO – Schritt für Schritt zum Erfolg

Ako si zorganizovať prácu na projekte a podchytiť akékoľvek problémy? Jens Fauldrath z get:traction sa s publikom podelil o svoje tipy, medzi ktorými zaznelo napríklad:

  • Nespoliehajte sa na voľnú časovú kapacitu ajťákov a nechajte si v CMS sprístupniť editáciu všetkých dôležitých SEO polí (tituly, meta popisky, definícia štruktúrovaných dát, Canonical …)
  • Vyčistite si Google Search Console od chybových stránok 404. Pomôže vám s tým špeciálny skript.
  • Využite nástroj Testomato, ktorý prehľadne ukazuje, čo ktorej stránke chýba, takže môžete všetky chyby nechať opravovať on time. O svojich skúsenostiach s Testomato píšu na svojom blogu.

Johannes Beus: Raus aus der SEO-Filterblase

Čo si Nemci myslia o Googli a ktorých aplikácii by sa bez okolkov vzdali? Týmito a podobnými otázkami sa zaoberal Johannes Beus zo Sistrixu. Nás na jeho prezentácii zaujalo:

  • 47% respondentov využíva z Google služieb najčastejšie vyhľadávač, ale ak sa obmedzíme na skupinu 18-24 rokov, vedie jasne s 49,6% YouTube a vyhľadávanie dosiahne len 32,5%.
  • Denne využíva WhatsApp 34,8% respondentov (v skupine 18-24 rokov je to dokonca 45,6%), oproti tomu Facebook len 19,2% (a v skupine 18-24 rokov dokonca len 11, 2%!) a pokiaľ by sa respondenti mali nejakej aplikácie vzdať, potom si 37% z nich vyberie práve Facebook.
  • Vo výsledkoch vyhľadávania respondentov najčastejšie prinúti ku kliknutí text (37%), pozícia (12%) a známosť webu (9%).
  • Z 2 871 respondentov 92,4% vôbec nevyužíva hlasových asistentov, vo zvyšku sú najčastejšie využívanými hlasovými asistentmi Siri a Google Home (oba zhodne 2,7%), pričom sa ich používatelia pýtajú najčastejšie na počasie, telefónne čísla alebo pomocou nich vyhľadávajú informácie či hudbu.

Nils Kattau: 20 Tipps für mehr Conversions auf Desktop & Mobile

Nils Kattau svojmu publiku naservíroval hromadu tipov, ako zvýšiť konverzieschopnosť webu. Tak napríklad ďakovacia stránka. Schválne – kto z vás na nej:

  • ponúka ďalší obsah výmenou za sharovanie alebo tweet, aby dosiahol maximálny možný reach?
  • láka na sledovanie sociálnych sieti?
  • odporúča príbuzné produkty, aby zvýšil CLV?
  • odkazuje na relevantný obsah alebo články?
  • pozýva k registrácii do newsletteru (samozrejme s vysvetlením, prečo by tak mal dotyčný urobiť)?
  • ponúka niečo hodnotné výmenou za zaslanie odkazu priateľom?

Nilsa odporúčame sledovať aspoň na Facebooku, kde si môžete tiež stiahnuť všetkých jeho 20 tipov zo SEO Day.

Julian Dziki: 9 Online Marketing Kniffe, die Deinen Umsatz sofort steigern können.

Chcete preraziť v Nemecku? Potom vás určite poteší, že online marketing sa tam od toho nášho zas až tak zásadne nelíši. Určite by ste však mali používať certifikáty kvality, pretože až 66,4% zákazníkov na ne dá. Najdôležitejšie sú tieto tri:

Nezabudnite tiež využívať Pinterest, ktorý sa v Nemecku teší veľkej obľube, ako spomenul Julian Dziki zo seokratie.de, a to predovšetkým ak sa venujete móde, dizajnu, zariadeniu bytu, fitness, výžive a vôbec všetkým podobne vizuálne pekným odborom. Vytvorte si vlastnú nástenku a pinujte zaujímavé články a produkty.

A ak sa venujete storytellingu, môžete svoje texty vyšperkovať podľa Cesty hrdinu od Josepha Campbella:

Zdroj: http://www.thewritersjourney.com

Maximilian Muhr: SEO Battle – 2 SEO Urgesteine packen aus

V poslednej prednáške dňa varoval Maximilian Muhr z netspirits.de pred trendom, ktorý sa z Ameriky postupne začína ukazovať v Nemecku, a síce pred negatívnym SEO. Na čo by ste si mali dať pozor? Maximilian má pre vás niekoľko tipov.

Skontrolujte si:

  • kto na vás odkazuje.
  • aké presmerovania 301/302 vedú na vašu stránku.
  • kto kopíruje váš obsah.
  • či je váš účet na Google Search Console bezpečný.
  • či niekto nemanipuluje vaše trackovanie.
  • skúsil niekto hacknúť vašu stránku?
  • time to first byte, aby ste identifikovali prípadné DDOS útoky.
  • aký status ukazujú vaše logovacie súbory.
  • duplicity v indexe.
  • indexáciu URL parametra v Googli.
26.10.2017

Komentáře