eVisions.cz

11 top prednášok zo SEO DAY 2017

Celkom 45 spíkrov konferencie SEO DAY sa postaralo o nabitý program, v ktorom účastníkom ponúkli detailný pohľad do svojich postupov a metód, a tiež množstvo tipov na praktické nástroje, a to hneď v 3 blokoch: Onsite/Offsite SEO, E-Commerce SEO, SEO- Coder. A aké pojmy patrili počas dňa k nejskloňovanejším? Jednoznačne Mobile First, AMP, optimalizácia snippetov a správa obsahu.

Marcus Tober: Device matters

Začiatok Onsite/Offsite bloku našliapol Marcus Tober zo searchmetrics.com, vedúca osobnosť nemeckej SEO scény, so SEO zhrnutím rozdielov vo výsledkoch na mobiloch, desktopoch a tabletoch. Sú skutočne tak významné a dostali sme sa už do veku mobile first? Podľa Marcusa áno, a to predovšetkým vo vzťahu k dobe načítania a veľkosti stránky, ak vezmeme do úvahy stav pred Mobilegeddonem a po ňom. Samozrejme by mal každý SEO špecialista pamätať na špecifiká konkrétneho trhu a na to, že čo platí v jednej krajine, nemusí platiť v krajine inej. Pozadu Marcus nezostal ani s testovaním hlasových zariadení – z testu so 100 otázkami vyšiel s 38 správnymi odpoveďami ako víťaz Google Home a porazil tak Siri od Applu aj Cortana od Microsoftu:

Pamätajte na zásadu: Know your audience! Rôzne cieľové skupiny používajú rôzne zariadenia a trávia na nich rôzne množstvo času. Zistite si preto, aké zariadenie používa vaša cieľová skupina, a tomu prispôsobte výber kľúčových slov, pretože vyhľadávanie na desktope a mobile sa môže veľmi výrazne líšiť.

Kay Spiegel: Search Experience Optimization

Rýchlosť načítania stránky je dôležitá, to vie každý SEO špecialista a upozornil na to znova aj Kay Spiegel, ktorý má v more-fire.com na starosti UX. Ak sa stránka kompletne nenačíta do 3 sekúnd, odchádza približne 40% užívateľov preč. A naopak – akonáhle zrýchlite načítanie o 1 sekundu, môžete dosiahnuť až o 27% lepší konverzný pomer. Chcete vylepšiť web z hľadiska UX? Tu máte niekoľko odporúčaní:

Kim Lembeck: Speed-hacks

Kim Lembeck z fashionid.de sa podelila o svoje skúsenosti po roku testovania a 6 AMP stránkach: AMP nie je žiadna zložitá mágia, napriek tomu pri jeho nasadzovaní môžete urobiť pár prešľapov, preto na testovanie nepoužívajte svoje najdôležitejšie vstupné stránky. Komplikácie môžu nastať napríklad pri trackovaní návštevníkov webu. Niekde medzi stránkou bez AMP a s AMP sa vám totiž môžu návštevníci začať strácať a náprava tejto chyby vás môže stáť značné úsilie. Google síce ponúka niekoľko návrhov riešení, tie však nemusia fungovať. Takže nie je všetko tak jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdá.

S rýchlosťou to tradične škrípe na weboch, ktoré sú vystavané vo WordPresse. Preto si Kim Lembeck nachystala niekoľko best practices pre optimalizáciu rýchlosti webu:

Bastian Grimm: Welcome to a New Reality – SEO goes Mobile First

Ako sa vyvíja SEO v časoch mobile first indexácie? Táto otázka sa v SEO kruhoch stretáva s veľkým záujmom, preto bol sála napchatá na prasknutie. Bastian Grimm z pa.ag zhrnul status quo a v rýchlosti poskytol úvod do AMP aj pre nováčikov.

Je vaša stránka na mobile first index pripravená? Skontrolujte si nasledujúce body:

Zaujíma vás táto téma viac do hĺbky? Potom sa určite pozrite na celú prednášku.

Rene Dhemant: Einfach gefunden – Schöner Google Rankings durch herausragende Inhale

Obsah je aj naďalej kráľom. Pretože Google vyhľadáva pomocou textu. To vo svojej prezentácii zdôraznil Rene Dhemant, nakoniec zvolený za najlepšieho spíkra konferencie. Neexistujú žiadne SEO texty, minimálny počet slov alebo kľúčové slová. A keby tomu niekto náhodou neveril, potvrdzuje to tiež John Mueller z Googlu: „There ‚s no minimum length, and there‘ s no minimum number of articles a day that you have to post, nor even a minimum number of pages on a website. In most cases, quality is better than quantity. “

Preto na záver ešte niekoľko obsahových tipov Rene Demant: Píšte pre ľudí, obsiahnite tému v celej jej šírke, tvorte obsah s potenciálom zisku a nakoniec – píšte o tom, čo vášho návštevníka zaujíma.

Čo sa štruktúry textu týka, loboval Rene za dodržiavanie jednoduchých pravidiel:

Reneho metódy písania textu majú jednoznačné výhody – sú škálovateľné, „robené“ pre ľudí, skvelé pre Google a ľahko pomocou nich vylepšíte aj staršie články.

Tobias Fox: 11 Konkret umsetzbare SEO-Tipps – für jeden was dabei!

Tobias Fox z verdure.de vo svojej prezentácii predstavil hromadu nástrojov, a pretože nástrojov nie je nikdy dosť, vypichnime si z nich tie zaujímavejšie:

Jens Fauldrath: Mikroprozesse im SEO – Schritt für Schritt zum Erfolg

Ako si zorganizovať prácu na projekte a podchytiť akékoľvek problémy? Jens Fauldrath z get:traction sa s publikom podelil o svoje tipy, medzi ktorými zaznelo napríklad:

Johannes Beus: Raus aus der SEO-Filterblase

Čo si Nemci myslia o Googli a ktorých aplikácii by sa bez okolkov vzdali? Týmito a podobnými otázkami sa zaoberal Johannes Beus zo Sistrixu. Nás na jeho prezentácii zaujalo:

Nils Kattau: 20 Tipps für mehr Conversions auf Desktop & Mobile

Nils Kattau svojmu publiku naservíroval hromadu tipov, ako zvýšiť konverzieschopnosť webu. Tak napríklad ďakovacia stránka. Schválne – kto z vás na nej:

Nilsa odporúčame sledovať aspoň na Facebooku, kde si môžete tiež stiahnuť všetkých jeho 20 tipov zo SEO Day.

Julian Dziki: 9 Online Marketing Kniffe, die Deinen Umsatz sofort steigern können.

Chcete preraziť v Nemecku? Potom vás určite poteší, že online marketing sa tam od toho nášho zas až tak zásadne nelíši. Určite by ste však mali používať certifikáty kvality, pretože až 66,4% zákazníkov na ne dá. Najdôležitejšie sú tieto tri:

Nezabudnite tiež využívať Pinterest, ktorý sa v Nemecku teší veľkej obľube, ako spomenul Julian Dziki zo seokratie.de, a to predovšetkým ak sa venujete móde, dizajnu, zariadeniu bytu, fitness, výžive a vôbec všetkým podobne vizuálne pekným odborom. Vytvorte si vlastnú nástenku a pinujte zaujímavé články a produkty.

A ak sa venujete storytellingu, môžete svoje texty vyšperkovať podľa Cesty hrdinu od Josepha Campbella:

Zdroj: http://www.thewritersjourney.com

Maximilian Muhr: SEO Battle – 2 SEO Urgesteine packen aus

V poslednej prednáške dňa varoval Maximilian Muhr z netspirits.de pred trendom, ktorý sa z Ameriky postupne začína ukazovať v Nemecku, a síce pred negatívnym SEO. Na čo by ste si mali dať pozor? Maximilian má pre vás niekoľko tipov.

Skontrolujte si: