Ako na účinné PPC kampane? Vyvarujte sa najčastejších chýb
11. 12. 2017 Autor Darja ČigrinováČi už ste vo svete PPC nováčik alebo ostrieľaný matador, nikdy nie je na škodu si pripomenúť zopár základných a často opakovaných chýb. Môžete si povedať, že sa vyvarujete naozaj všetkých?
Nejasná špecifikácia cieľa
Začnime hneď tou najhoršou. V živote každého špecialistu príde chvíľa, kedy mu klient oznámi, že jeho cieľom je zvýšenie tržieb, počtu leadov alebo niečo podobné. A tu zastavte. Pokiaľ na tento „something-like-a-goal“ kývnete, narobíte hneď na začiatku spolupráce poriadnu škodu . Aj keby ste zvýšili objem konverzií o 10 či 15 %, môže vám klient stále tvrdiť, že cieľ neplníte, a to jednoducho preto, že jeho predstava bola iná (teda vyššia).
Možno to bude už trochu klišé, ale stále platí, že ciele by mali byť jednoducho SMART. Pre nás je najdôležitejšie písmeno „M“ – merateľnosť. Bez číslom vyjadreného cieľa zo schôdzky za žiadnu cenu neodchádzajte, inak pre vás bude vzájomná spolupráca očistec.
Pri špecifikácii cieľov vychádzajte z doterajších výsledkov kampaní a nezabúdajte stáť nohami na zemi. Ani ten najlepší špecialista nie je Copperfield.
Nezabúdajte na timing. Ani Boh nestvoril svet za jeden deň!
Zanedbaná textácia
Tiež na vás neustále vyskakujú reklamy s „kvalitným a lacným tovarom s dopravou zadarmo“? Na jednej strane je skvelé, že nás obklopuje „kvalita a cenová dostupnosť“, ale tým už dnes nikoho neohúrite. Hrajte sa so slovami, tvorte nevšedné slovné spojenia, používajte čísla, jednoducho buďte nápadití! Len tak prinútite používateľa, ktorý je v dnešnej dobe úplne zahltený reklamami, aby klikol práve na tú vašu. Majte na pamäti, že bez návštevnosti nedôjde ani ku konverzii.
1 zostava = 100 kľúčových slov
Nehádžte všetky zajace do jedného vreca, to povedie len k chaosu. Jedna zostava by mala obsahovať jedno kľúčové slovo (koreň). Ak sa vám to zdá príliš pracné, verte, že sa vám to pri optimalizácii rýchlo vráti.
Jeden inzerát stačí
Pre jednu zostavu vždy vytvorte aspoň dva až tri varianty inzerátov s rôznym obsahom, len tak spoznáte, na čo používatelia počujú, a môžete s tým ďalej pracovať. A ako sa hovorí v online vodách: „Nie je na svete inzerát ten, ktorý si obľúbi užívateľ každý jeden“.
Nevylučovanie, hlavné sú impresie
K tejto chybe snáď len tri slová. Vylučovať, vylučovať, vylučovať.
Načúvajte zákazníkovi
Je možné, že vaša reklama je podobná tej konkurenčnej. Skúste premýšľať inak, zhodnoťte svoje výhody, pozrite sa na recenzie, pokúste sa zistiť, čo sa na vašom produkte alebo službe páči zákazníkom. Snažte sa s nimi hovoriť ich jazykom.
Neaktualizované reklamy
To, že v decembri zistíte, že vám v účtoch beží valentínska reklama, nie je chyba z nepozornosti. Pravidelne si kontrolujte, či máte vždy aktívne len tie inzeráty, ktoré zodpovedajú danej sezóne, mesiacu, či sviatku!
Ignorované rozšírenia
Máte pridané popisky? A čo odkazy na podstránky? Zhodnoťte, aké ďalšie rozšírenia môžete využiť, aby ste pre seba zabrali čo najväčší reklamný priestor.
Kontrola konkurencie
Sledujte, čo robí vaša konkurencia, len tak budete môcť časom predikovať ich ciele a predbehnúť ich.
Jazyky
Pri zakladaní kampaní je zvyčajne automaticky vybraný jeden jazyk – slovenčina. Nezabúdajte však na to, že mnohí používatelia majú nastavené svoje prehliadača na iný jazyk. Ak nechcete cieliť na „všetky jazyky“, mali by ste mať pokrytú aspoň češtinu, angličtinu a slovenčinu. Ďalšie jazyky sú však výhodou.
Na svete je viac mobilov ako ľudí
Všimli ste si, ako sa v poslednej dobe zmenil prístup k vyhľadávaniu? Keď niečo potrebujeme nájsť, tak nebežíte k počítaču, ale pohodlne si to vyťukáte na mobilných zariadeniach, ktoré sú hneď poruke. Preto je dôležité nezabúdať nastavovať zacielenie na zariadení.
Oblasť
Prevádzkujete e-shop a cielite na celé Slovensko? Máte prehľad o tom, z ktorého regiónu vám chodí najviac objednávok, a ktorý sa, naopak, o váš produkt až tak veľmi nezaujíma? Skúste si rozdeliť celú SR na samostatné kraje.
Zhrnutie
Zhrnuli sme základné chyby zle nastavených reklamných kampaní v PPC. Iste o nich viete, ale povedzme si na rovinu, koľkokrát na ne narazíte pri spätnej kontrole kampaní? Buďte preto v pozore. Nastavte si pravidlá, vytvorte si checklisty, a ak zabránite výskytom aspoň týchto chýb, máte šancu na dosiahnutie vysokých ukazovateľov a zníženie nerelevantných kliknutí.
Komentáře