eVisions.cz

Novinky z onlajnu #33

Inzercia na YouTube – pozor na sankcie

Google mení pravidlá pre monetizáciu videí: V rámci YouTube Partners programu stačilo mať doteraz na svojom kanáli 10 tisíc kumulatívnych zhliadnutí. Najnovšie, ak chcete svoje videá monetizovať, musíte mať aspoň 4 000 hodín zhliadnutého času za posledných 12 mesiacov a kanál s minimálne 1 000 odberateľmi. O peniaze aj o svoj kanál však môžete ľahko prísť, a to práve nahlásením za prípadný násilný či spamový obsah.

Sklik testuje rozšírenú voľnú zhodu

Do polovice roku 2017 fungovala na Skliku klasická voľná zhoda, ktorá zahŕňala preklepy, spájania a skloňovanie slov, ale v súčasnej dobe budú do rozšírenej voľnej zhody spadať aj synonymá a súvisiace vyhľadávania.

Facebook mení algoritmy

Vyzerá to, že Facebook sa čoskoro umúdri a miesto verejného obsahu nám začne servírovať predovšetkým príspevky našich priateľov, pričom plánuje aj aktualizáciu metrík organického dosahu.

Nový osobný asistent Portal

Facebook sa v máji chystá prísť na trh s osobným asistentom nazývaným Portal, ktorý tak bude konkurovať Echo asistentovi od Amazonu.

Využívate Instagram Stories Highlights?

Vďaka Instagram Stories Highlights teraz môžete svoj instapríbeh zvýrazniť a umiestniť ho priamo na svoj profil s tým, že nezmizne, dokiaľ ho sami neodstránite.

Social tipy na rok 2018:

A čo je nové v Nemecku?

E-shopári, dbajte na rýchlosť webe!

Používatelia mnohokrát očakávajú, že sa na web dostanú počas 2 sekúnd. Uistite sa tiež, že je vaša stránka dostatočne mobile friendly a že neukazuje iný obsah na desktope a iný na mobile. Amazon vypočítal, že keby sa ich web spomalil o 1 sekundu, ročne by ho to stálo 1,6 miliardy amerických dolárov. A obsah zobrazovaný na mobilných zariadeniach berte ako primárny.

Platobná služba Android Pay

Google v Čechách spustil službu Android Pay, ktorá vám umožní platiť telefónom. Google má však v pláne všetky svoje platobné aplikácie zastrešiť pod službu Google Pay.

Výsledky e-commerce 2017

Podľa štatistík Heuréky a APEK Česi za minulý rok minuli v internetových obchodoch 115 miliárd korún. Obrat e-commerce tak historicky prvýkrát prekročil 100 miliárd korún.

A na čo sa môžete tešiť nabudúce? Okrem reportáže, ktorú vám prinesieme z akcie Ecommerce Expo Prague, konajúcej sa 30. januára, sa pripravte aj na pravidelný prísun noviniek z nemeckého onlajnu!