eVisions je náš lovebrand alebo ako vybudovať firmu, ktorú budú zamestnanci milovať?
14. 02. 2018 Autor Diana ZadákováJe vašim cieľom vybudovať firmu, ktorú budú (nielen) vaši zamestnanci milovať? Zaujíma vás, aký je váš employer brand a prečo sa oplatí ho budovať? Inšpiráciou mi boli desiatky pohovorov a predovšetkým moji kolegovia, ktorí mi otvorili svoje srdcia a prezradili, prečo milujú prácu práve v našej agentúre.
Prečo sa oplatí premýšľať nad vaším employer brandom?
Neoddeliteľnou súčasťou značky vašej firmy je tzv. employer brand. Ide o imidž značky na trhu práce, čiže to, ako je značka vnímaná vašimi existujúcimi aj potenciálnymi zamestnancami.
6 kľúčových dôvodov, prečo budovať značku zamestnávateľa:
- Uchádzači chcú pracovať pre atraktívneho zamestnávateľa.
- Rýchlejšie obsadíte potrebnej pozície.
- Do výberového konania sa vám prihlási viac kvalifikovaných kandidátov.
- Znížite náklady na nábor.
- Dosiahnete väčšiu produktivitu práce svojich zamestnancov.
- A budete sa pýšiť nízkou fluktuáciou.
Základná zásada employer brandingu – správna komunikácia
Vzájomné porozumenie je alfou a omegou celého procesu budovania značky. Zamestnanci, ktorí majú pocit, že je ich existencia pre firmu zmysluplná a užitočná, a že na ich názore šéfom záleží, sú v práci spokojnejší a efektívnejší. Viete voči svojim zamestnancom zrozumiteľne komunikovať nasledujúce body?
- Vízia – Vedia vaši zamestnanci, kam vaša firma smeruje a ako to chcete dosiahnuť? A ešte lepšie – môžu sa oni sami na jej vývoji podieľať? Pocit, že nie sú len bábky v rukách manažmentu, ich bude motivovať.
- Poslanie – Prečo ste firmu vlastne založili? Čo bolo vaším pôvodným zámerom? Ľudia milujú príbehy a vaši zamestnanci nie sú výnimkou.
- Hodnoty – Aké má vaša firma hodnoty? Čo si váži? Ak sa zamestnanci dokážu s hodnotami firmy stotožniť, bývajú lojálnejší a nebudú pokukovať po zmene miesta.
- Zmysel vašej a ich práce – Nikoho nebaví vytvárať prácu pre prácu. Ľudia za svojou prácou chcú vidieť zmysel a ideálne aj reálne výsledky. Tento bod je dôležité si vydefinovať obzvlášť v kancelárskych profesiách, ktoré si na svoju prácu v podstate nemôžu siahnuť. Vidia vaši zamestnanci vo svojej práci zmysel?
- Vaše očakávania od zamestnancov – Riešite so svojimi zamestnancami ich podiel na vývoji firmy a čím konkrétne majú, alebo môžu prispieť? Očakávania môžete mať, ale bolo by dobré, aby o nich vaši zamestnanci vedeli a mali možnosť ich naplniť.
- Protihodnotu, ktorú im ponúkate – Samozrejme. Každá firma od svojich zamestnancov niečo chce – výkon, know-how, čas … Ale nemali by ste zabúdať, že by im za to mala na oplátku niečo ponúkať. Máte dobre nastavené firemné benefity a vedia vaši zamestnanci dostatočne o všetkých výhodách, ktoré im práca pre vás prinesie?
- Konkurenčné výhody – Každá firma poskytuje svojim zamestnancom určité výhody. Dôležité je, aby o nich vaši zamestnanci vedeli a nepovedali si, že je vlastne jedno, či budú pracovať pre pána Vomáčku, alebo pre pána Vocílku. Tak čo by ste povedali, vie sa u vás vo firme, prečo ste lepší ako ostatní? 🙂
Keď to zhrniem do jednej vety, musíte skrátka vedieť ČO, AKO, KOMU a predovšetkým PREČO informovať. A ide nielen o internú komunikáciu, ale aj o komunikáciu okolo náboru. Budete sa možno čudovať, ale ľudí naozaj zaujíma, v akej spoločnosti chcú pracovať. Vnímajú aj to, v akej spoločnosti pracujú a ako s nimi vedenie komunikuje.
Vedeli ste, že viac ako 50% uchádzačov nedostane do 14 dní žiadnu odpoveď na zaslaný životopis? A 40% sa odpovede dokonca nedočká nikdy. Pamätáte si ešte na dobu, kedy ste boli uchádzačom o zamestnanie vy? Tipujem, že zaryté mlčanie ako odpoveď na váš životopis alebo pohovor by vám sebavedomie práve nevylepšilo a možno by ste si aj rozmysleli, či chcete pre firmu s takým vystupovaním pracovať. A navyše – všetci vieme, že zlé správy a skúsenosti sa šíria oveľa rýchlejšie ako tie dobré.
Ako zistiť, aký je váš employer brand?
# 1 Začnite s vašimi zamestnancami
Spýtajte sa svojich ľudí na autentické dôvody, prečo pracujú vo vašej firme, čo považujú za najväčšie benefity, alebo na čo sú hrdí v spojitosti s vašou firmou.
# 2 Pýtajte sa uchádzačov
Samozrejme, že interný a externý pohľad sa môže líšiť. Mám tú možnosť stretávať sa s kandidátmi na naše voľné pozície tvárou v tvár a otázkam typu ,, Prečo by ste chceli pracovať práve v eVisions? Čo viete o našej firme? Čo sa vám na našej agentúre páči/nepáči? „nikto neunikol a ani neunikne. Poskytujú nám totiž obrázok o tom, ako je naša agentúra vnímaná zvonku.
Uchádzači (o prácu u nás) oceňujú najviac:
- Osobný rozvoj a možnosť neustále sa posúvať.
- Rodinné zázemie menšej firmy.
- Flexibilitu a voľný čas.
- Priateľský kolektív.
- Férovú odmenu za svoje úsilie.
Keď som vyspovedala svojich kolegov, s úžasom som zistila, že ich dôvody, prečo v eVisions pracujú, sa s dôvodmi uchádzačov prelínajú a dopĺňajú ich.
Ako vybudovať firmu, ktorú budú vaši zamestnanci milovať?
Naša agentúra bola a je postavená na ľuďoch. Každý je jedinečný, robí svoju prácu na maximum a zároveň robí maximum pre firmu, tím i sám seba. A čo je viac – nerobí to, pretože musí, ale pretože chce.
Prečo milujeme prácu u nás a prečo by ste ju milovali aj vy? Ako vytvoriť prostredie, do ktorého sa budú vaši zamestnanci tešiť?
Časová flexibilita – Naplánuj si deň podľa seba, ale splň to, čo máš
Uchádzači majú svoje mimopracovné aktivity, a preto oceňujú časovú flexibilitu. To posledné, čo chcú, je kráčať do práce so stiahnutým žalúdkom, pretože namiesto o 8:30 dorazia o 8:35, nedajbože 8:40.
V eVisions sme sami sebe pánom. Môžeme si naplánovať pracovný čas tak, aby nám vyhovoval – aby sme stihli rannú lekciu jogy, napísali testy v škole, nakŕmili batoľa, alebo si skrátka poriadne pospali.
Milan ,,Je na tebe, ako si prispôsobíš deň a aké úlohy budeš prioritizovať – ak splníš to, čo máš.“
Martina: ,,Som rada, že si môžem dať kedykoľvek home office a nikomu sa z toho nemusím spovedať.“
Vedenie, ktoré podporí váš osobnostný rast, a s ktorým zájdete ,,na jedno“
Vyše 80% zamestnancov odchádza z práce kvôli nezhodám so šéfom. Trúfam si povedať, že to vám v eVisions nehrozí.
Určite mi dáte za pravdu, že mať šéfa, ktorý vám povolí home office, kedykoľvek potrebujete, a s ktorým môžete zájsť na pivo, je super. Ale mať leadera, ktorý z vás dokáže vydolovať neuveriteľné výkony a namotivovať, je oveľa viac. A to, že si s ním v kancelárii zahráte futbal alebo po práci zájdete na pivo, je vlastne taký bonus.
Andy: ,,Hoci k Jardovi prechovávam veľký rešpekt, môžem s istotou povedať, že je to jeden z najlepších kamošov v práci, ktorých mám.“
Martina: ,,Cením si Jardu, pretože dokáže z človeka vydolovať neskutočné výkony.“
Jana: ,,Šéf, ktorý srší vtipom a dobrou náladou je výhra v lotérii … a v online marketingu. Aj napriek tomu, že sa chová priateľsky, všetko funguje s úctou a rešpektom.“
Zmysluplná práca a podpora sebarealizácie
Všetci uchádzači považujú jednoznačne za dôležité možnosť sa rozvíjať a pracovať na projektoch, ktoré sú zmysluplné. Nikto nechce (a nemal by) chodiť do práce, aby si ,,odsedel svojich 8 hodín denne“.
V eVisions pracujeme, pretože nás to baví, pretože chceme rozvíjať sami seba, posúvať firmu dopredu a zároveň urobiť maximum pre spokojnosť našich klientov.
Naše nápady, podnety, pripomienky aj sny sú vždy vypočuté, a ak dávajú zmysel, sú tiež podporené (časovo, psychicky či finančne).
Peter: ,,Som rád, že môžem pracovať na veľkých projektoch a v podstate definovať to, ako moja práca bude vyzerať. A keď budem chcieť urobiť niečo naviac, čo ma baví, tak môžem a dostanem k tomu priestor.“
Milan: ,,Vždy som chcel vystupovať pred vypredanými sálami a pred ľuďmi, ktorí sa chcú sebazdokonalovať. Teraz môžem.“
Diana: ,,Ako malá som chcela moderovať televízne noviny. Teraz moderujem Novinky z onlajnu, a môžem ich nielen moderovať, ale aj podieľať sa na ich celkovom koncepte.“
Tip:
- Už odoberáte náš YT kanál?
- Stiahnite si naše prezentácie na Slideshare!
Pohodová atmosféra v kancelárii, kde okolo vás miesto šéfa preletí lopta
Uchádzači to vidia jasne – chcú sa pri práci baviť!
V eVisions robíme svoju prácu, ako najlepšie vieme, a pri tom sa bavíme. V kancelárii panuje pohodová atmosféra, v ktorej je oveľa väčšia pravdepodobnosť, že okolo vás miesto šéfa preletí futbalová lopta.
Sme skrátka taká ,,normálna „kancelária, v ktorej na záchode visia komické koláže našich fotiek, rozvaľujú sa psíci na pohovke a zároveň sa maká o sto šesť.
Jana: ,,V eVisions sa nebojím, že ma niekto nakazí zlou náladou, ale skôr tou dobrou.“
Skvelý kolektív, ktorý vás inšpiruje
Hovoriť o svojich kolegoch ako o kolegoch mi vlastne vôbec nejde cez pusu (momentálne cez prsty). Náš tím je skôr partia kamarátov, ktorá sa vzájomne podporuje vo veciach pracovných i osobných. Partia, s ktorou zdieľate svoje úspechy aj neúspechy, ktorá vás inšpiruje a motivuje.
Ivana: ,,Prečo milujem prácu v eVisions? Sú to hlavne kolegovia, na ktorých sa vždy môžem spoľahnúť, a ktorí vytvoria každý deň neuveriteľnú atmosféru.“
Naša agentúra je postavená na ľuďoch. Každý je jedinečný a inšpiruje ostatných. Či už svojim nadštandardným pracovným nasadením, profesionálnym vystupovaním na prednáškach, šírením neustáleho optimizmu v kancelárii, alebo proaktívnym usporadúvaním teambuildingov.
Markéta: ,,Páči sa mi, že kolegovia majú know-how, ktoré neustále budujú, a o ktoré sa chcú podeliť.“
A už som spomenula, akých sympaťákov máme v tíme?
Dominik: ,,Chodiť do našej kancelárie musia byť radosť pre každé mužské oko.“
Nepečieme len v marketingu, ale aj v kuchyni
Okrem lásky onlajnovej nás spája aj láska k dobrému jedlu. Naša SEO agentúra má svoje,,bakers“ oddelenie, ktoré svoje výstupy zdieľa pod hashtagom #SEObakers.
Okrem dobrého jedla si potrpíme aj na poriadnu kávu, a preto nám visí v kuchynke mapa Prahy, kam si vzájomne zdieľame tipy nielen na reštaurácie a kaviarne.
Trochu iné teambuildingy…
My máme teambuildingy vlastne každý deň. Typické sú pre nás spoločné popoludňajšie nákupy v Bille alebo výpravy ,,šalátového oddelenia“ na obed do blízkej šalátovne.
Okrem iného máme za sebou: jazdu na motokárach, únik (alebo skôr pokus o únik) z miestnosti, lekciu minigolfu, paintball, lasergame alebo parádne Movie Nights. Na všetky tieto akcie vám samosebou príde kreatívne pozvánka do mejlu!
A ako to vidíte vy? Je firma, v ktorej pracujete, zároveň vaším lovebrandom?
Chcete sa aj vy do práce tešiť?
Práve hľadáme:
Komentáře