Prečo sa oplatí premýšľať nad vaším employer brandom?
Neoddeliteľnou súčasťou značky vašej firmy je tzv. employer brand. Ide o imidž značky na trhu práce, čiže to, ako je značka vnímaná vašimi existujúcimi aj potenciálnymi zamestnancami.
6 kľúčových dôvodov, prečo budovať značku zamestnávateľa:
- Uchádzači chcú pracovať pre atraktívneho zamestnávateľa.
- Rýchlejšie obsadíte potrebnej pozície.
- Do výberového konania sa vám prihlási viac kvalifikovaných kandidátov.
- Znížite náklady na nábor.
- Dosiahnete väčšiu produktivitu práce svojich zamestnancov.
- A budete sa pýšiť nízkou fluktuáciou.
Základná zásada employer brandingu – správna komunikácia
Vzájomné porozumenie je alfou a omegou celého procesu budovania značky. Zamestnanci, ktorí majú pocit, že je ich existencia pre firmu zmysluplná a užitočná, a že na ich názore šéfom záleží, sú v práci spokojnejší a efektívnejší. Viete voči svojim zamestnancom zrozumiteľne komunikovať nasledujúce body?
- Vízia – Vedia vaši zamestnanci, kam vaša firma smeruje a ako to chcete dosiahnuť? A ešte lepšie – môžu sa oni sami na jej vývoji podieľať? Pocit, že nie sú len bábky v rukách manažmentu, ich bude motivovať.
- Poslanie – Prečo ste firmu vlastne založili? Čo bolo vaším pôvodným zámerom? Ľudia milujú príbehy a vaši zamestnanci nie sú výnimkou.
- Hodnoty – Aké má vaša firma hodnoty? Čo si váži? Ak sa zamestnanci dokážu s hodnotami firmy stotožniť, bývajú lojálnejší a nebudú pokukovať po zmene miesta.
- Zmysel vašej a ich práce – Nikoho nebaví vytvárať prácu pre prácu. Ľudia za svojou prácou chcú vidieť zmysel a ideálne aj reálne výsledky. Tento bod je dôležité si vydefinovať obzvlášť v kancelárskych profesiách, ktoré si na svoju prácu v podstate nemôžu siahnuť. Vidia vaši zamestnanci vo svojej práci zmysel?
- Vaše očakávania od zamestnancov – Riešite so svojimi zamestnancami ich podiel na vývoji firmy a čím konkrétne majú, alebo môžu prispieť? Očakávania môžete mať, ale bolo by dobré, aby o nich vaši zamestnanci vedeli a mali možnosť ich naplniť.
- Protihodnotu, ktorú im ponúkate – Samozrejme. Každá firma od svojich zamestnancov niečo chce – výkon, know-how, čas … Ale nemali by ste zabúdať, že by im za to mala na oplátku niečo ponúkať. Máte dobre nastavené firemné benefity a vedia vaši zamestnanci dostatočne o všetkých výhodách, ktoré im práca pre vás prinesie?
- Konkurenčné výhody – Každá firma poskytuje svojim zamestnancom určité výhody. Dôležité je, aby o nich vaši zamestnanci vedeli a nepovedali si, že je vlastne jedno, či budú pracovať pre pána Vomáčku, alebo pre pána Vocílku. Tak čo by ste povedali, vie sa u vás vo firme, prečo ste lepší ako ostatní? 🙂
Keď to zhrniem do jednej vety, musíte skrátka vedieť ČO, AKO, KOMU a predovšetkým PREČO informovať. A ide nielen o internú komunikáciu, ale aj o komunikáciu okolo náboru. Budete sa možno čudovať, ale ľudí naozaj zaujíma, v akej spoločnosti chcú pracovať. Vnímajú aj to, v akej spoločnosti pracujú a ako s nimi vedenie komunikuje.
Vedeli ste, že viac ako 50% uchádzačov nedostane do 14 dní žiadnu odpoveď na zaslaný životopis? A 40% sa odpovede dokonca nedočká nikdy. Pamätáte si ešte na dobu, kedy ste boli uchádzačom o zamestnanie vy? Tipujem, že zaryté mlčanie ako odpoveď na váš životopis alebo pohovor by vám sebavedomie práve nevylepšilo a možno by ste si aj rozmysleli, či chcete pre firmu s takým vystupovaním pracovať. A navyše – všetci vieme, že zlé správy a skúsenosti sa šíria oveľa rýchlejšie ako tie dobré.
Ako zistiť, aký je váš employer brand?
# 1 Začnite s vašimi zamestnancami
Spýtajte sa svojich ľudí na autentické dôvody, prečo pracujú vo vašej firme, čo považujú za najväčšie benefity, alebo na čo sú hrdí v spojitosti s vašou firmou.
# 2 Pýtajte sa uchádzačov
Samozrejme, že interný a externý pohľad sa môže líšiť. Mám tú možnosť stretávať sa s kandidátmi na naše voľné pozície tvárou v tvár a otázkam typu ,, Prečo by ste chceli pracovať práve v eVisions? Čo viete o našej firme? Čo sa vám na našej agentúre páči/nepáči? „nikto neunikol a ani neunikne. Poskytujú nám totiž obrázok o tom, ako je naša agentúra vnímaná zvonku.
Uchádzači (o prácu u nás) oceňujú najviac:
- Osobný rozvoj a možnosť neustále sa posúvať.
- Rodinné zázemie menšej firmy.
- Flexibilitu a voľný čas.
- Priateľský kolektív.
- Férovú odmenu za svoje úsilie.
Keď som vyspovedala svojich kolegov, s úžasom som zistila, že ich dôvody, prečo v eVisions pracujú, sa s dôvodmi uchádzačov prelínajú a dopĺňajú ich.
Ako vybudovať firmu, ktorú budú vaši zamestnanci milovať?
Naša agentúra bola a je postavená na ľuďoch. Každý je jedinečný, robí svoju prácu na maximum a zároveň robí maximum pre firmu, tím i sám seba. A čo je viac – nerobí to, pretože musí, ale pretože chce.
Prečo milujeme prácu u nás a prečo by ste ju milovali aj vy? Ako vytvoriť prostredie, do ktorého sa budú vaši zamestnanci tešiť?
Časová flexibilita – Naplánuj si deň podľa seba, ale splň to, čo máš
Uchádzači majú svoje mimopracovné aktivity, a preto oceňujú časovú flexibilitu. To posledné, čo chcú, je kráčať do práce so stiahnutým žalúdkom, pretože namiesto o 8:30 dorazia o 8:35, nedajbože 8:40.
V eVisions sme sami sebe pánom. Môžeme si naplánovať pracovný čas tak, aby nám vyhovoval – aby sme stihli rannú lekciu jogy, napísali testy v škole, nakŕmili batoľa, alebo si skrátka poriadne pospali.
Milan ,,Je na tebe, ako si prispôsobíš deň a aké úlohy budeš prioritizovať – ak splníš to, čo máš.“
Martina: ,,Som rada, že si môžem dať kedykoľvek home office a nikomu sa z toho nemusím spovedať.“
Vedenie, ktoré podporí váš osobnostný rast, a s ktorým zájdete ,,na jedno“
Vyše 80% zamestnancov odchádza z práce kvôli nezhodám so šéfom. Trúfam si povedať, že to vám v eVisions nehrozí.
Určite mi dáte za pravdu, že mať šéfa, ktorý vám povolí home office, kedykoľvek potrebujete, a s ktorým môžete zájsť na pivo, je super. Ale mať leadera, ktorý z vás dokáže vydolovať neuveriteľné výkony a namotivovať, je oveľa viac. A to, že si s ním v kancelárii zahráte futbal alebo po práci zájdete na pivo, je vlastne taký bonus.
Andy: ,,Hoci k Jardovi prechovávam veľký rešpekt, môžem s istotou povedať, že je to jeden z najlepších kamošov v práci, ktorých mám.“
Martina: ,,Cením si Jardu, pretože dokáže z človeka vydolovať neskutočné výkony.“
Jana: ,,Šéf, ktorý srší vtipom a dobrou náladou je výhra v lotérii … a v online marketingu. Aj napriek tomu, že sa chová priateľsky, všetko funguje s úctou a rešpektom.“
Zmysluplná práca a podpora sebarealizácie
Všetci uchádzači považujú jednoznačne za dôležité možnosť sa rozvíjať a pracovať na projektoch, ktoré sú zmysluplné. Nikto nechce (a nemal by) chodiť do práce, aby si ,,odsedel svojich 8 hodín denne“.
V eVisions pracujeme, pretože nás to baví, pretože chceme rozvíjať sami seba, posúvať firmu dopredu a zároveň urobiť maximum pre spokojnosť našich klientov.
Naše nápady, podnety, pripomienky aj sny sú vždy vypočuté, a ak dávajú zmysel, sú tiež podporené (časovo, psychicky či finančne).
Peter: ,,Som rád, že môžem pracovať na veľkých projektoch a v podstate definovať to, ako moja práca bude vyzerať. A keď budem chcieť urobiť niečo naviac, čo ma baví, tak môžem a dostanem k tomu priestor.“
Milan: ,,Vždy som chcel vystupovať pred vypredanými sálami a pred ľuďmi, ktorí sa chcú sebazdokonalovať. Teraz môžem.“
Diana: ,,Ako malá som chcela moderovať televízne noviny. Teraz moderujem Novinky z onlajnu, a môžem ich nielen moderovať, ale aj podieľať sa na ich celkovom koncepte.“
Tip:
- Už odoberáte náš YT kanál?
- Stiahnite si naše prezentácie na Slideshare!
Pohodová atmosféra v kancelárii, kde okolo vás miesto šéfa preletí lopta
Uchádzači to vidia jasne – chcú sa pri práci baviť!
V eVisions robíme svoju prácu, ako najlepšie vieme, a pri tom sa bavíme. V kancelárii panuje pohodová atmosféra, v ktorej je oveľa väčšia pravdepodobnosť, že okolo vás miesto šéfa preletí futbalová lopta.
Sme skrátka taká ,,normálna „kancelária, v ktorej na záchode visia komické koláže našich fotiek, rozvaľujú sa psíci na pohovke a zároveň sa maká o sto šesť.
Jana: ,,V eVisions sa nebojím, že ma niekto nakazí zlou náladou, ale skôr tou dobrou.“
Skvelý kolektív, ktorý vás inšpiruje
Hovoriť o svojich kolegoch ako o kolegoch mi vlastne vôbec nejde cez pusu (momentálne cez prsty). Náš tím je skôr partia kamarátov, ktorá sa vzájomne podporuje vo veciach pracovných i osobných. Partia, s ktorou zdieľate svoje úspechy aj neúspechy, ktorá vás inšpiruje a motivuje.
Ivana: ,,Prečo milujem prácu v eVisions? Sú to hlavne kolegovia, na ktorých sa vždy môžem spoľahnúť, a ktorí vytvoria každý deň neuveriteľnú atmosféru.“
Naša agentúra je postavená na ľuďoch. Každý je jedinečný a inšpiruje ostatných. Či už svojim nadštandardným pracovným nasadením, profesionálnym vystupovaním na prednáškach, šírením neustáleho optimizmu v kancelárii, alebo proaktívnym usporadúvaním teambuildingov.
Markéta: ,,Páči sa mi, že kolegovia majú know-how, ktoré neustále budujú, a o ktoré sa chcú podeliť.“
A už som spomenula, akých sympaťákov máme v tíme?
Dominik: ,,Chodiť do našej kancelárie musia byť radosť pre každé mužské oko.“
Nepečieme len v marketingu, ale aj v kuchyni
Okrem lásky onlajnovej nás spája aj láska k dobrému jedlu. Naša SEO agentúra má svoje,,bakers“ oddelenie, ktoré svoje výstupy zdieľa pod hashtagom #SEObakers.
Okrem dobrého jedla si potrpíme aj na poriadnu kávu, a preto nám visí v kuchynke mapa Prahy, kam si vzájomne zdieľame tipy nielen na reštaurácie a kaviarne.
Trochu iné teambuildingy…
My máme teambuildingy vlastne každý deň. Typické sú pre nás spoločné popoludňajšie nákupy v Bille alebo výpravy ,,šalátového oddelenia“ na obed do blízkej šalátovne.
Okrem iného máme za sebou: jazdu na motokárach, únik (alebo skôr pokus o únik) z miestnosti, lekciu minigolfu, paintball, lasergame alebo parádne Movie Nights. Na všetky tieto akcie vám samosebou príde kreatívne pozvánka do mejlu!
A ako to vidíte vy? Je firma, v ktorej pracujete, zároveň vaším lovebrandom?
Chcete sa aj vy do práce tešiť?
Práve hľadáme:
- kolegu, ktorý horí nadšením pre onlajn svet a šprechuje nemecky,
- SEO seniora, ktorý by pre SEO dýchal,
- SEO juniora, ktorý má chuť sa učiť,
- linkbuildera, ktorý chce zbierať onlajnové skúsenosti,
- PPCčkára, ktorý by sa pre PPC uklikal,
- stážistu, ktorý chce získať praktické skúsenosti z onlajnu marketingu.