Menu

Top 10 najsledovanejších Nemcov, Čechov a Slovákov na Instagrame. Čo stojí za ich úspechom?

Autor Ivana Smatanová Ivana Smatanová

#obrázky #videá #stories #zážitky tvoria z Instagramu obľúbenú platformu na medzinárodnú prezentáciu samého seba cez internet. Vidíme veľký potenciál v nemeckom trhu, a preto porovnám v tomto článku, aký typ instagramových účtov obľubujú Nemci na rozdiel od Slovákov a Čechov. Kto je súčasťou top 10-tky najsledovanejších Nemcov, Čechov a Slovákov na tejto vizuálnej platforme?

Top 10 nemeckých instagramerov

Ak sa chcete v Nemecku presadiť na Instagrame, staňte sa profesionálnym, svetovo uznávaným futbalistom! Prvé miesto v počte followerov obsadil nemecký hráč FC Real Madrid Toni Kroos s takmer 16 miliónmi sledujúcich, hneď po ňom nasleduje hráč z futbalového klubu Arsenal FC, Mesut Özil. Aj Bastian Schweinsteiger, Manuel Neuer, Mario Götze, Marc Ter Stegen a Marco Reus si svojich fanúšikov na Instagrame vykopali futbalovou loptou. Stačí, aby pravidelne pridávali fotky z ihriska alebo z osobného života a pol milióna srdiečok je na svete. Toni Kroos propaguje na Instagrame aj vlastnú nadáciu „toni.kr8s_stiftung“, avšak na Instagrame ho fanúšikovia obdarúvajú srdiečkami viac za jeho futbalové úspechy. Nemeckí futbalisti sú predsa len svetovo známi, a tak môžu zacieliť na širšie publikum ako lokálne známe celebrity.

Z tretieho miesta sa na nás smeje Lisa and Lena s 12 a pol miliónmi sledujúcich, a tie rozhodne nie sú futbalové duo. Dobrá správa pre všetkých, ktorí sa chcú stať instagramerkou/instagramerom v Nemecku, a na futbalové zápasy sa chodia celý život len pozerať. Dvojičky Lisa a Lena, známe zo sociálnej siete Musica.Ly, dabujú známe filmové scény alebo pesničky. Vedia synchronizovane a pútavo tancovať, príjemne sa na ne pozerá, sú vtipné (minimálne pre ich vekovú skupinu) a cítiť z nich pozitívnu energiu. Neustále sú v kontakte so svojím publikom a udržujú si jednotný štýl. Tieto 16 ročné tínedžerky s roztomilým strojčekom na bielom úsmeve sú dôkazom, že aj na sociálnej sieti sa dá vybudovať kariéra v trinástich, a to aj bez hlasu ako Beyoncé. Vyšiel im vlastný singel, vlastnia značku oblečenia a cestujú kade-tade po svete.

Na desiatom mieste s 5,5 miliónmi fanúšikov je Bianca Heinicke s jej profilom Bibisbeautypalace. Kráska, ktorá sa preslávila videami na sociálnej sieti YouTube, kde začínala s témami ako móda, kozmetika a životný štýl. Úspech dosiahla aj so sériou videí „10 typov…“ (10 typov súrodencov, rodičov, párikov a pod.). Nečudujem sa, že kvôli online fanúšikom zanechala aj sociálne štúdia na vysokej škole. Kto by nechcel zarábať takýmto zábavným spôsobom viac ako 100 000 eur mesačne? Spolupracovala so značkami ako Neckermann, Thomas Cook či Deutsche Telekom. Zatiaľ čo Angela Merkelová má vlastnú Barbie, Bianca bola tvárou nového smartfónu Sony Xperia M4 Aqua. Bibi bola dokonca obvinená zo zavádzania zákazníka, keďže telefón bol príliš drahý a cielil na ľahko ovplyvniteľné tínedžerky, ktoré si ho kupovali len kvôli Bibi. Na základe príbehov Bibi a Lisy a Leny sa nezdá až tak zložité cieliť na vekovú skupinu generácie Z.

Som trochu zmätená z ôsmeho miesta patriaceho Faktastisch. Tento instagramový profil obsahuje len citáty alebo vtipné či zaujímavé fakty s rovnakým vizuálom. Žiadne Stories, žiadne videá, žiadne tváre, žiadna osobnosť za profilom, a napriek tomu sa im podarilo získať 6,2 milióna sledujúcich. Pravdepodobne nemusíte robiť videá a farebný, živý obsah tak ako ostatní, aby ste zabodovali. Ľudí ešte stále zaujímajú aj fakty a písmenká.

Top 10 slovenských instagramerov

Na Slovensku rekordným tempom rastie fanúšikovská základňa fotomodelky Lucie Javorčekovej s krivkami na tých správnych miestach. Dnes má už okolo 1,1 milióna sledujúcich, vďaka čomu je v našom rebríčku na prvom mieste. Používatelia Instagramu si očividne radi prezerajú fotky krásnych ľudí a vyzývavých ženských tvarov. Lucia si založila aj rodinu a z rozhovorov sa javí ako veľmi sympatické dievča. Mnoho hejterov jej ale nedopraje úspech práve kvôli tomu, ako výborne vyzerá a aký typ fotiek pridáva. Fotky väčšinou fotí jej manžel bez akéhokoľvek strategického plánu. Vyplýva z toho, že Instagramový profil je možné vytvoriť veľmi jednoducho, a zvýraznením toho, v čom ste iný, sa môžete veľmi rýchlo dostať na vrchol. V rozhovore na Referesheri Lucia prezradila, že fanúšikovia nie sú až tak zvedaví na jej rodinu ako na pôvabné selfíčka, a že firmy na product placement si vyberá podľa toho, či sa jej osobne zdá produkt kvalitný.

V top 10 slovenských Instagramerov nájdeme slovenské osobnosti, ktoré sa preslávili v zahraničí, ako napríklad futbalista Martin Škrteľ a neporaziteľný cyklista Peter Sagan, módne blogerky Pepa Mack a Andi Csinger s tými najštýlovejšími instagramovými filtrami na trendy oblečenie, príťažlivé modelky Luciu Javorčekovú, Silviu Kucherenko a Zuzanu Plačkovú (queen.plackova), a v neposlednom rade výmyselníkov YouTuberov GoGo, Lucy Pug a Expl0ited s originálnymi a vtipnými videami. Podľa tohto zloženia vidíme, že Slováci radi sledujú krásne ženy, vtipné Stories, momentky zo života známych osobností a módu. Oproti Nemcom a futbalu je Instagram väčšinového Slováka rôznorodejší.

Top 10 českých instagramerov

Takmer 72 000 lajkov získala fotka s trofejou zo „Zlatého míče ČR“ na najsledovanejšom českom instagramovom profile Petra Čecha. Počas ligového stretnutia s Readingom FC utrpel Čech ako brankár Chelsea hrozivé zranenie, no po desiatich rokoch opäť ovládol futbalovú scénu a ukázal, že človek sa nemá nikdy vzdávať. Možno aj kvôli tomu ho na Instagrame dnes sleduje 1,6 milióna ľudí, ktorým dodáva nádej, že všetko sa dá s trochou vôle zvládnuť. Hrá za anglický futbalový klub Arsenal FC a preslávil sa aj na medzinárodnej scéne, takže ho sledujú ľudia z celého sveta. Jeho sledujúci si radi pozrú fotky zo zápasov, no i z osobného života či z Petr-Cech Academy pre mladých nádejných futbalistov.

Trend zdravého životného štýlu zažíva v Českej republike svoj boom, čo potvrdzuje aj 700 tisíc fanúšikov profilu Zuzka Light na Instagrame. Zuzka má svoj vlastný cvičebný online program ZGym s kettlebellom alebo vlastnou váhou. Jej úspech tkvie v každodennom 20 minútovom cvičení a kontrolovanej zdravej strave. Zuzkino krásne vypracované telo je dôkazom, že jej program funguje, a fanúšikovia sa ňou radi nechajú namotivovať. Príspevky postuje každý deň a vo výbornej kvalite, väčšinou z domčeka pri bazéne, ktorý dotvára tú pravú atmosféru.

Medzi top 10 najsledovanejších instagramových profilov v Česku patrí aj moderátorka Mixxxer Show na Óčku, cestovateľka a veľká sympaťáčka Nikola Čechová (Shopaholic Nicol). Na štvrtom mieste je Jirka Král. Je to všestranný YouTuber, ktorý začínal videami o počítačových hrách, a dnes organizuje veľké eventy s ostatnými YouTubermi. Mladými instagramermi sú aj autentická Teri Blitzen, ktorá sa venuje láske k sebe samej, Kovy s jeho paródiami na absolútne čokoľvek, módna diva Barbora Ondráčková (fashion in my soul) s vy-style-ovanými fotkami módnych kúskov z exotických destinácií, a Fallenkaa, ktorá si vie urobiť srandu z akejkoľvek každodennej aktivity. Vymenovaných 7 YouTuberov/instagramerov má fanúšikov hlavne v generácii Z. Je mi sympatické, že Jirka Král, Gogo, Shopaholic Nicol a ďalší YouTuberi využili svoju fanúšikovskú základňu na promovanie charitatívneho koncertu na pomoc Masarykovej nemocnici a pripravujú ďalšie podobné akcie.

438 tisíc sledovateľov má casanova z Česko-slovenskej Superstar Ben Cristovao, ktorý sa dnes okrem spevu a tanca venuje aj herectvu či jiu jitsu. Svoju slávu využíva na spoluprácu s mnohými uznávanými značkami ako napr. Garnier. Masovú základňu 495 tisíc fanúšikov má aj charizmatický moderátor Leoš Mareš z Evropy 2 či Superstar. Každý jeho post má v sebe zaujímavú myšlienku a reaguje na aktuálne dianie vo svete trefným a pomerne vtipným spôsobom. Jeho fanúšikovia netrpezlivo čakajú, čo za strelenú súťaž zase Leoš vyhlási.

Záver?

V Nemecku bodujú slávni futbalisti, v Česku a na Slovensku naopak kreatívni YouTuberi cieliaci na mladú generáciu Z. Na to, aby ste boli na Instagrame úspešní, nepotrebujete milióny sledovateľov a tiež nemusíte smerovať rovno do top 10. Jednoducho si založte instagramový profil, YouTube kanál či blog a pravidelne publikujte krásne fotky a videá na nástenku a do Instagram príbehov. Dôležité je mať skutočne rád to, kvôli čomu ste si instagramový profil založili, publikovať pravidelne relevantný, autentický, zapamätateľný obsah a udržiavať kontakt s publikom. Samozrejme, že to, čo baví vás, musí poskytovať pridanú hodnotu aj vášmu publiku. Drvivá väčšina influencerov spolupracuje so známymi značkami, no presýtený product placement by mohol vášmu menu podstatne uškodiť. Instagrameri teda radia propagovať len tie produkty, ktoré sú kvalitné a užitočné aj pre nich osobne. Zvážte aj výber jazyka, v angličtine dokážete osloviť medzinárodných fanúšikov, no mnoho starších Čechov a Slovákov vám nemusí rozumieť.

Pre viac tipov, ako vylepšiť váš instagramový profil si môžete prečítať tento článok. Sledujete aj vy nejaký hodnotný instagramový profil? Kto vás baví či obohacuje? Prípadne už stihol nejaký iný šikovný instagramer predbehnúť našu top 10? Potešia ma vaše komentáre.

10.05.2018

Komentáře