- Dbajte na dôveryhodnosť. Dôveryhodnosť je na nemeckom trhu alfou a omegou úspechu. Nemecký zákazník je do veľkej miery konzervatívny a je potrebné ho presvedčiť, že nákupom u vás mu nehrozí žiadne nebezpečenstvo. Dobrý nápad je vystupovať ako nemecká spoločnosť. Pokiaľ to nie je možné, odporúčame veľké množstvo certifikátov či recenzií od ostatných používateľov. Samozrejmosťou je bezchybná nemčina na webe.
- Udržujte absolútnu právnu čistotu. V Nemecku panuje vyčerpávajúci konkurenčný boj. Konkurencia sa dokonca nezdráha využiť na súboj ani tie najsilnejšie zbrane, a síce právne prostriedky. Buďte neustále v strehu, či spĺňate všetky požiadavky, ktoré vám nemecký právny poriadok ukladá!
- Budujte silný brand. Silný brand pôsobí na používateľa vždy veľmi pozitívne. V nemeckom prostredí znamená silný brand zároveň aj vyššiu dôveryhodnosť. Venujte preto brand buildingu veľké úsilie. Sme si istí, že medzi takými hráčmi na trhu, ako Amazon.de, Otto.de či Zalando.de, sa budete skvele vynímať. 🙂
- Používajte prirodzenú nemčinu bez chýb. Aj jediná chybička dokáže rodeného Nemca odradiť. Investujte do tvorby kvalitného a bezchybného obsahu. Bez native spíkra to v Nemecku jednoducho nepôjde.
- Snažte sa zaujať niečím iným ako cenou. Kto chce v Nemecku nakúpiť lacno, ide na Amazon. Nikdy sa v Nemecku nesnažte zaujať cenou, v B2C ani v B2B segmente, či už s produktami alebo službami. Nemci očakávajú vysokú pridanú hodnotu – kvalitný zákaznícky servis, jednoduché webové rozhranie, dôveru.
- Ponúkajte rôzne typy platieb. Najmä pre e-shopy platí zásada dôležitosti rôznych platobných metód. Vedeli ste, že Nemci preferujú platbu cez PayPal a platbu na faktúru? Nie? Ak budete Nemcom ponúkať rovnaké platobné podmienky ako na Slovensku, tak rozhodne neuspejete. O platobných metódach sme písali aj v našich predchádzajúcich článkoch o nemeckom trhu.
- Pochváľte sa rôznymi certifikátmi. Ako už bolo viackrát spomenuté, Nemci sú posadnutí dôveryhodnosťou. Jednou z možností, ako dôveryhodnosť naozaj posilniť, sú nemecké certifikáty (napr. Trusted Shops, TÜV, EKOM). Nebojte sa nimi „vytapetovať“ homepage a ďalšie dôležité podstránky webu.
- Sledujte konkurenciu. Konkurencia má často veľmi dobré nápady. Prečo sa teda nenechať inšpirovať? „Competition shading“ je bežnou praktikou nielen v online marketingu. Pozor, inšpirácia od konkurencie neznamená copy + paste!
- Majte unikátny produkt či službu. Platí prakticky pre všetky krajiny v Európe. V dnešnej dobe, kedy je „online boom“ stále na strmom vzostupe, je čím ďalej tým ťažšie zaujať potenciálnych zákazníkov či klientov. Konkurenciou sa inšpirujte, nekopírujte ju! A nájdite si niečo unikátne a zaujímavé, čím sa od nej odlíšite.
- Komunikujte s partnermi v nemčine. „Do you speak English?“ „Yes, but I would prefer German…“ Podobný dialóg započujete v Nemecku často. Hoci je väčšina nemeckej populácie vybavená slušnou angličtinou, uprednostňuje komunikáciu v rodnom jazyku. Najmä pri dôležitejších obchodných rokovaniach si vďaka nemčine otvoríte dvere k oveľa lepším možnostiam.
- Volajte z nemeckého telefónneho čísla a volajte často. Nemci milujú komunikáciu cez telefón. Pre budovanie dôvery odporúčame využívať možnosti telefónneho kontaktu pokiaľ možno čo najviac. V žiadnom prípade nezabúdajte na nemecké číslo! Slovenské alebo české číslo nie je v Nemecku práve populárne, rovnako tak nevyzerá dobre ani na webe.
- Skúste nemecké gutscheiny. Veľkou marketingovou odlišnosťou od domáceho trhu sú kupónové portály. Ide najmä o zľavové kupóny, ale napríklad aj o kupóny na dopravu zdarma. Ďalšia pekná možnosť, ako využiť možnosti nemeckého trhu na maximum.
- Registrujte sa na nemecké cenové porovnávače. Na nemeckom trhu nájdete cenové porovnávače snáď na všetko, či už sú to cestovné pobyty, druhy havarijných poistení, alebo kontaktné šošovky. Rozhodne odporúčame využiť.
- Nezabudnite, že Nemecko se skladá zo 16 odlišných spolkových krajín.