The Subtle Art Of Not Giving A F*ck: A Counterintuitive Approach to Living a Good Life (Mark Manson)
Ako názov pomerne jasne naznačuje, ide o text, ktorý sa zaoberá prioritami a chce byť pomocnou rukou pri hľadaní toho, čo je pre nás v živote, v práci, ale aj inde tým podstatným. Zo všetkých strán na nás každý deň pôsobí nespočetné množstvo podnetov, ktoré bojujú o našu pozornosť. Mark Manson sa snaží vysvetliť, že množstvo informácií je pre nás nerelevantných, zbytočne trieštia našu pozornosť a informačne nás zahlcujú.
Ide ale o pravý opak slniečkárstvom a pozitivizmom pretekajúcich rozvojových kníh. Naopak, kniha je úprimnou sondou do života každého z nás. Nesnaží sa injektovať čitateľa lacnými poučkami o šťastí, ale naučiť ho, že pracovný i osobný život sú vlastne sériou problémov, a to najdôležitejšie je postaviť sa im čelom. A predovšetkým – naučiť sa klásť si otázku „Ktoré problémy chcem riešiť?“ namiesto obligátneho „Ako sa tých problémov zbavím?“
Aj napriek náloži vulgárnosti a úprimnosti pocítite na konci knihy úľavu a budete mať pocit, že vám v hlave zrazu rozsvietilo.
Marketing In The #FakeNews Era (Peter Horst)
Kostru knihy tvoria tri hlavné časti. V prvej sa autor zaoberá politizáciou prakticky všetkých oblastí ľudskej činnosti, „kolapsom strednej triedy“ a súčasným štatútom značiek. Tie si podľa neho v novo vzniknutej dobe nemôžu dovoliť stáť v ústraní, každý ich krok je sledovaný a hodnotený, každý prešľap súdený a prípadne odsúdený. V druhej časti rozoberá „nové pravidlá“ marketingu a postavenie brandu voči hýbateľom spoločenskej atmosféry. V tretej a poslednej časti sa obracia viac k vedúcim spoločností, ktorých kompetencie siahajú ďaleko za marketing. Otras značky, nech už bude mať akúkoľvek podobu, pokladá za nevyhnutný, a na bedrá lídrov kladie zodpovednosť za predchádzanie takýmto situáciám.
Záverečná sumarizujúca kapitola obsahuje niekoľko komentárov senior marketérov veľkých firiem aj agentúr, ktorí otvorene hovoria o vzniknutej situácii a jej vplyvu na riadenie aktivít. Horst neponúka instantné riešenie, skôr buduje základy, podľa ktorých sa v novom prostredí zorientujete.
Deep Work: Rules for Focused Success in a Distracted World (Cal Newport)
Na rozdiel od predchádzajúcich publikácií prichádza Hlboká práca s jasným návodom na problém, s ktorým vplyvom nových médií bojuje väčšina z nás – problém sústredenia sa. Autor opisuje problematiku hlbokej a plytkej práce a pridáva princípy, ako imerziu dosiahnuť v každodennej rutine.
Je potrebné pripraviť sa na to, že kniha sama vám nezmení pracovný život zo dňa na deň, ale že budete musieť vyvinúť určité úsilie a ku knihe sa vracať. Pristupujte preto na čítanie už od začiatku aktívne a s hodnotením prínosnosti textu chvíľu počkajte.
The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference (Malcolm Gladwell)
Výnimočná kniha kanadského novinára vás pohltí svojou analýzou fungovania fenoménov a epidémií. Módnych, vírusových aj kriminálnych. Gladwell preberá lekárske odborné súslovie Tipping Point, aby ho aplikoval na sociálne fenomény a vyložil tak fungovanie premeny pokojne sa šíriaceho vírusu na nekontrolovateľnú explóziu.
Gladwell zobrazuje fungovanie zlomového bodu na konkrétnych príkladoch a zaoberá sa najmä tromi zásadnými princípmi: zákonom malého počtu, faktorom chytľavosti a silou kontextu. Pôsobenie niekoľkých zdanlivo banálnych či nesúvisiacich faktorov môže ovplyvniť predajnosť produktu, zníženie kriminality, ochorenia a podobne. Čítavá analýza sa zaoberá konkrétnymi príčinami a jej účasť na našom zozname must-read literatúry je jasná – pochopenie tipping pointu a následky jeho prekročenia sú cestou k úspechu a zároveň k zamedzeniu fatálnych chýb v marketingu aj inde.