Copyblogger
Kto nepozná Copybloggera, ako by nebol. Zoznámte sa s blogom naplneným hodnotnými článkami, ktoré sa zaoberajú všetkým, čo sa týka obsahového marketingu. Obsah je možno kráľ, avšak zakladateľ blogu, Brian Clark, razí filozofiu, že iba s ním veľké divadlo nezahráte. Týždenne servírované články sa zaoberajú obsahovým marketingom ako celkom a odovzdajú vám potrebné informácie a podnety k tomu, aby ste vo svete obsahu konečne získali žezlo a začali naozaj kraľovať.
Prečítajte si:
- 5 zabijakov konverzií v copywritingu. Ako sa im vyhnúť?
- Aký tón komunikácie sa najviac osvedčil v 21.storočí?
- 7 copywriterských lekcií, ktoré vám dá skvelá konverzácia
Copy Hackers
Ako napísať predmet e-mailu, ktorý dosiahne najvyšší open rate? Ako písať dobré webcopy? Ako sa stať majstrom metapopiskov? Ak nesypete odpovede z rukáva, nevadí. Stačí vedieť, kde ich hľadať. A práve s tým vám pomôžu Copyhackers. Blog nabitý informáciami, štúdiami a experimentmi, ktoré vás donútia sa zamyslieť alebo dokonca zmeniť svoj doterajší pohľad na copywriting. Články sú dlhé, ale rozhodne nie vyplnené vatou.
Pozor: čítanie článkov z tohto blogu je ako jesť chipsy – akonáhle okúsite, nedokážete prestať.
Prečítajte si:
- 16 bolestivých lekcií, ktoré mi dalo písanie 10 211 nadpisov počas 100 dní
- Presvedčivé copy: 4 techniky, ktoré si odnesiete z psychológie
- 5 stratégií, ktoré zmenia vaše copy
Men with Pens
Za ďalším skvelým blogom – Menwithpens – paradoxne nehľadajte muža, ale ženu. Ženu, ktorá verí v silu slov a naučí vás, ako ich využiť nielen vo svoj prospech. James sa zaoberá písaním a obsahom ako takým, prezradí vám, čo robiť, keď vám dôjdu nápady aj slová, pričom témy ako freelance writing (tzn. písanie na voľnej nohe) jej tiež nie sú cudzie.
Prečítajte si:
- 5 spôsobov, ako sa stať zodpovedným copywriterom
- Kríza v písaní: Ako jej predísť?
- 7 tipov, ako dostať slová „na papier“
SmartBlogger
Dobrým blogerom (ani copywriterom) sa nestanete zo dňa na deň. Svoje o tom vie aj Smartblogger, ktorý vám cestu na výslnie skráti prínosnými lekciami doplnenými o tipy a cvičenia z oblasti blogovania a copywritingu. Tunajšie články z vás urobia lepšieho autora a pomôžu vám vybrúsiť štýl. Za blogom stojí virtuálny tím talentov z celého sveta (UK, USA, Austrália …), ktorí ponúkajú aj zaujímavé kurzy.
Prečítajte si:
- 26 copy cvičení, ktoré dodajú vašim textom švih a úder
- 99 spôsobov, ako načerpať inšpiráciu a obnoviť chuť na písanie
- 8 spôsobov, ako obohrané a nudné témy premeniť na svieže
Writtent
Na Writtent nájdete komplexné copy tipy, ktoré zasahujú do SEO a online marketingu všeobecne. Čo od svojich textov očakávate? Zvýšenie konverzií alebo explóziu návštevnosti? Či už tak alebo onak, na Writtent sa dozviete, čo urobiť a ako postupovať, aby ste nečakali večne. Na svoje si tu prídu aj začiatočníci, ktorí chcú v poriadneho copywritera ešte len vyrásť.
Prečítajte si:
- 114+ copy trikov, ktoré zvyšujú návštevnosť a počet leadov
- Kariérne tipy: Ako sa stať copywriter
- 7 copy taktík, ktorými strácate svoj čas
Kate Toon Copywriter
Predstavujeme vám SEO copywriterku a SEO konzultantku z Austrálie, ktorá zdieľa užitočné tipy, osvedčené techniky, príbehy a zároveň ukazuje, že copywriter je tiež len človek. Blog Kate je príjemnou zmenou, keď ste zahltení profesionálnymi radami a návodmi na weboch „bez tváre“. Články môžu byť prínosné pre freelancerov, ktorí na voľnej nohe občas tápu, ale aj pre agentúrnych copywriterov, ktorí o sólo dráhe zatiaľ len premýšľajú.
Prečítajte si:
- Prečo úspešný copywriter nemusí vedieť (len) dobre písať
- Ako si dopriať 7 týždňovú dovolenku a uniknúť preč z oboru
- Naceňovanie copywritingu: Koľko si účtovať?
Be a better BLOGGER
Blogerina je drina, a ak ste niekedy spravovali blog „se vším všudy“, asi tušíte, čo mám na mysli. Publikačné plány, formátovanie, grafika, fotenie, propagácia článkov, komunikácia s čitateľmi… to všetko sa okolo blogu točí a písanie samotného obsahu je vlastne len jednou časťou celého procesu. A kam inam sa vydať, keď sa chcete v blogovaní inšpirovať a niečomu sa priučiť, než práve na Be a Better Blogger?
Prečítajte si:
- 20 osvedčených taktík, ako na obsah, ktorý si vyhľadávače zamilujú
- Blogovanie: Čo robiť, keď neviete o čom písať
- Storytelling: Jednoduchý spôsob, ako sa vkradnúť do čitateľovej mysle
Ahrefs blog
Čo majú spoločné Pat a Mat s copywritingom a SEO? Tak napríklad to, že najlepšie výsledky dosiahnu len vtedy, keď ťahajú za jeden povraz. Okrem toho, že Ahrefs je veľmi užitočný nástroj pre SEO špecialistov aj linkbuilderov, nájdete na ňom aj niekoľko zaujímavých článkov o obsahu a už spomínanom SEO copywritingu.
Prečítajte si:
- SEO copywriting: 7 krokov, ako presvedčiť Google, aby rankoval váš obsah
- Evergreenový obsah: updatnite starý post a navýšte zobrazenie webu o 468%
- Osvedčená technika, ako v priebehu 3 mesiacov zdvojnásobiť návštevnosť blogu
Elna Cain
Narodili ste sa „s ceruzkou v ruke“ a chcete svetu konečne ukázať, aký potenciál vo vás je? Ak vás neláka práca copywriter v agentúre (hoci taká skúsenosť zväčša odštartuje pomyselný domino efekt a posunie vás v písaní oveľa ďalej), skúste si vybudovať meno pomocou písania na voľnej nohe. Na blogu Elny, freelance copywriterky na materskej, načerpáte potrebné know-how o tom, ako sa ako copywriter na voľnej nohe uplatniť a uživiť.
Prečítajte si:
- Ako sa uživiť písaním online
- Copywriter na voľnej nohe: 6 spôsobov, ako získať pracovné ponuky v začiatkoch
- Copywriter na voľnej nohe: 31 spôsobov, ako byť produktívnejší (a zarábať viac)
Enchanting Marketing
Máte občas pocit, že vašim textom chýba šťava? Že ťaháte tie správne slová z päty, pričom myšlienky sa s vami hrajú na naháňačku… a vy ich nie a nie chytiť? Potom sa zastavte na blogu Henneke a prehrabte sa archívom s článkami, ktoré vám pomôžu písať údernejšie. Trefné copy príklady z praxe vám zase dokážu, že jedna a tá istá vec napísaná zakaždým iným spôsobom môže zacieliť, predať, ale aj odradiť.
Prečítajte si:
- Vneste do svojich textov osobnosť (v 3 krokoch)
- 7 copywriterských techník, ktoré musí poznať každý z odboru
- Píšte ako človek: 5 tipov, ako zaujať aj pohladkať pomocou slov
A ak chcete byť mimoriadne skvelými copíkmi, potom si do svojich záložiek prihoďte tiež nasledujúce 3 weby:
- MOZ vám pomôže utvoriť si obrázok o ďalších odboroch online marketingu.
- Na Benchmark Email sa zase vydajte pozbierať najrôznejšie tipy týkajúce sa e-mail marketingu, jeho stratégií a vyhodnocovania.
- Na blogu Content Marketing Institute sa zasekne každý, koho zaujíma obsahový aj SEO marketing, budovanie publika, sociálne médiá i vizuálny obsah.
A na záver snáď len dodám: copíci, neschovávajte sa v ulite a rozširujme si obzory nielen v copywritingu, ale aj v ďalších oblastiach, akými sú SEO, sociálne siete, analytika alebo napríklad psychológia. Aspoň povrchovo. Uvidíte, že vaše texty potom pozbierajú omnoho viac ovocia.