eVisions.cz

6 aplikácií, ktoré vám uľahčia tvorbu a plánovanie obsahu na sociálne siete

Google Trends

Google Trends je bezplatný nástroj, ktorý analyzuje popularitu vyhľadávaných dotazov. Táto nenahraditeľná webová stránka vám umožní sledovať, o akú tému sa vaše publikum zaujíma, alebo merať, ako sa konkrétny pojem a jeho hľadanosť vyvíja v čase.

Pozrite sa, čo je práve teraz „hot topic“ a premietnite aktuálne trendy do svojho obsahu. Google Trends vám povedia aj to, kedy by ste mali obsah publikovať. Ak dáta z posledných 5 rokov ukazujú, že záujem o fitness aplikácie prudko stúpa vždy začiatkom januára, naplánujte svoj blogový článok o fitness aplikáciách práve na toto obdobie. Predsa len, keď už trávite veľa času tvorbou svojho obsahu, nechcete svoje úsilie zahodiť jeho publikovaním v čase, keď si ho prečíta menej ľudí.

Google Trends môžu byť nielen skvelou inšpiráciou pre vytváranie obsahu, ale kľúčové sú aj pre SEO a platené vyhľadávanie, pretože sledovaním kľúčových slov môžete identifikovať, čo ľudia práve hľadajú, a počítať s tým v sezónnych kampaniach.

Canva

Tento grafický nástroj poznáme asi všetci. Rýchlo hodiť oznámenia do stories alebo vytvoriť miniatúru pre video na YouTube? S touto aplikáciou je to hračka.

Canva ponúka bezplatnú aj platenú verziu, pričom aj tá bezplatná toho zvládne naozaj veľa – nájdete v nej veľké množstvo šablón v rôznom formáte a štýle, pomocou ktorých vytvoríte príspevok na sociálne siete doslova na pár kliknutí. Okrem toho sa dá Canva použiť aj pre tvorbu prezentácií alebo jednoduchých webových stránok. To sa môže hodiť, napríklad keď organizujete jednorazovú súťaž a potrebujete svojich zákazníkov odkázať na jej kompletné pravidlá alebo vyzvať k odberu newslettera.

Rýchly návod pre tvorbu FB príspevku.

Pro verzia ponúka veľké množstvo prémiových fontov, obrázkov a fotiek. Umožní vám tvoriť animácie a GIFy, ktoré následne môžete stiahnuť vo formáte mp4 či ako GIF. Veľkou výhodou je tiež možnosť ukladania jednotlivých grafických materiálov do ľubovoľných zložiek. Rozpracovanú grafiku navyše môžete zdieľať so svojimi kolegami, a keďže Canva všetko zálohuje, nemusíte sa báť, že by ste o ňu prišli.

Giphy Creator

Známa platforma, ktorú využívajú všetky sociálne siete, pomocou ktorej si vytvoríte napríklad animované obrázky do Instagram Stories. Čo potrebujete urobiť? Najprv si vytvoríte vlastný GIF, napríklad pomocou už spomínanej aplikácie Canva. Potom si na platforme giphy.com vytvoríte vlastný účet, skrz ktorý budete zverejňovať vlastné animácie.

Aby sa vaše GIFy dali nájsť na IG Stories, musíte požiadať o verifikáciu svojho účtu a stať sa overenou značkou. To netrvá dlhšie ako pár dní. Po schválení sa vaše GIFy objavia na Instagrame v sekcii GIF pod vami zvoleným slovom.

A prečo by ste vôbec mali pre svoju značku tvoriť GIFy? Ľudia ich milujú. Používajte ich v komentároch pod svojimi príspevkami a dajte si záležať, aby každá odpoveď bola osobná a originálna. Môžete pomocou nich aj odľahčiť situáciu a napríklad vtipne zareagovať na svoj preklep v texte. Ak vytvoríte GIF s tým správnym kľúčovým slovom, budete svoju značku denne ukazovať tisícom ľudí.

https://www.evisions.cz/yPVTOLUdUV/uploads//2021/06/Zaznam-obrazovky-2021-06-09-v-14.09.05.mov
Vďaka, že môžeme! a ich hravé GIFy, ktoré vytvorili k voľbám 2020.

Creator štúdio

Čo ste predtým museli obstarávať cez externé aplikácie, zvládnete dnes vďaka jednej – Facebook Creator Studio umožňuje správu profilov na FB a Instagrame, a to pohodlne v rámci jednej platformy. Môžete v nej vytvárať a plánovať príspevky, odpovedať na komentáre a sledovať štatistiky – pre tie už nemusíte chodiť špeciálne do Instagram Insights, všetko potrebné vidíte v tejto aplikácii.

Čo považujeme za hlavnú nevýhodu Creator Studia je, že vám neumožní zobraziť si celistvý náhľad feedu. Príspevky si môžete zobraziť iba v kalendári. Ani v ňom bohužiaľ zatiaľ nejdú plánovať Instagram Stories a Reels.

Ak potrebujete, aby vami plánovaný obsah mohol vidieť a okomentovať klient, hodí sa siahnuť po platenom nástroji, ktorý disponuje väčším množstvom funkcií. My používame nástroj slovenských vývojárov ZoomSphere a o tom, ako funguje a ako sa s ním pracuje, sme sa rozpísali v článku Buffer, Later, ZoomSphere a další: Nejlepší aplikace pro plánování příspěvků.

Planoly

Ak chcete, aby vám príspevky vo feede ladili, toto je aplikácia, ktorú hľadáte. Planoly vám poskytne náhľad virtuálneho feedu, a to aj s príspevkami, ktoré ste ešte nepublikovali. Okrem toho umožňuje aj plánovanie a úpravu príspevkov alebo stories.

Zdroj: blog.planoly.com

Tweetdeck

Spravujete viac účtov na Twitteri? TweetDeck vám umožní plánovať tweety pre niekoľko účtov zároveň a sledovať, ako sa im vedie. Je to taký bezplatný upgrade pre váš twitterový účet. Ďalšou výhodou TweetDeck je to, že vďaka nemu môžete ľahko monitorovať konverzácie, ktoré sú práve trendy. Umožní vám vytvárať si zoznamy, sledovať konkrétne témy, udalosti alebo hashtagy. Navyše sa nemusíte medzi jednotlivými účtami neustále odhlasovať – všetko spravujete z jednej palubnej dosky.

A aké nástroje používate pri svojej práci vy? Podeľte sa s nami o svoje tipy v komentároch. 🧡