Menu

Instagram hacks: Ako efektívne využívať hashtagy?

Autor Pavla Pisárová Pavla Pisárová

Ak chcete osloviť nové publikum, získať viac interakcií či zlepšiť viditeľnosť vo výsledkoch vyhľadávania, je na čase zistiť, ako strategicky používať hashtagy. Instagramové príspevky s hashtagom majú v porovnaní s tými bez neho zvýšenú mieru zapojenia (engagement), a to o 12,6 %. Naučte sa ich efektívne využívať!

Hashtag je slovo alebo fráza, pred ktorým je symbol mriežky #, ktorý pomáha kategorizovať podobný obsah a robí ho ešte viditeľnejším.

Na webe sa používal aj pred rokom 2007, avšak potom ho Chris Messina, produktový dizajnér zo Silicon Valley, prvýkrát použil na Twitteri. Chcel, aby sa relevantné tweety mohli takýmto spôsobom združovať. A viete, čo mu na to povedala spoločnosť? Že sa to nikdy neuchytí.

Po prvom použití hashtagu však ich dosah a účinnosť iba rástli, a to aj vďaka tomu, že Messina dokázal v priebehu nasledujúcich mesiacov ovplyvniť svoje kontakty, ktoré vo svojich tweetoch tiež začali používať hashtagy. Nakoniec v roku 2009 pridal Twitter funkciu, ktorá umožňovala vyhľadávanie hashtagov, a o rok neskôr bolo toto slovo zaradené do Oxford Dictionary. Dnes sa hashtagy používajú aj na iných platformách.

Základy používania hashtagov

  • Hashtagy sa používajú s úmyslom objaviť nový obsah, a tak sa môžu vaše príspevky dostať k cieľovému publiku, ktoré ich predtým nesledovalo.
  • Základným predpokladom k efektívnemu používaniu hashtagov je, aby bol váš profil verejný, a príspevky sa tak mohli zobrazovať na príslušnej stránke s hashtagmi.
  • Pred slovom alebo frázou nepoužívajte medzeru, pretože to inak nebude fungovať.
  • Vytvárajte relevantné a cielené hashtagy, ktoré tematicky súvisia s príspevkom, a buďte struční. Pokojne vymyslite ľahko zapamätateľný a výstižný slogan alebo slovo, ktoré vystihuje vašu značku.
  • Maximálny počet hashtagov pri jednom príspevku je 30, v Instagram Stories 10, ale nemusíte ich použiť všetky, pretože to potom pôsobí ako spam. Niektorí marketéri odporúčajú zakomponovať 5-10 hashtagov a podľa výskumu je optimálny počet 11.
  • Ak však nájdete maximum relevantných, pokojne ich použite – prinesú vám viac príležitostí na to, aby vás objavilo nové publikum.
  • Zvážte variantu, že hashtagy pridáte do komentára k príspevku, aby sa fanúšikovia mohli plne sústrediť na popis, ale vy ste neprišli o možnosť zapojenia nového publika.

Dôležité je, aby ste to vyskúšali a prišli na to, čo vám funguje najlepšie.

Či už sú pre vás hashtagy denným chlebom, alebo zatiaľ o ich využití len uvažujete, nasledujúce tipy vám pomôžu zorientovať sa v princípoch ich používania. Prostredníctvom efektívnej práce s hashtagmi rozšírite svoj dosah a povedomie o značke či zvýšite mieru zapojenia a počet interakcií.

#1 Spoznajte svoje publikum

Najdôležitejšie je, aby boli vybrané hashtagy, ktoré sú v súlade so záujmami vášho cieľového publika a zároveň sú aj populárne. Ale pozor! Nie príliš, pretože potom sa váš príspevok môže stratiť v množstve ďalších. Zamerajte sa na konkrétnu tému svojej značky a vyberte hashtag aj s ohľadom na ňu.

Zistite, aké hashtagy vaše publikum používa a ktoré z nich súvisí s vami publikovaným obsahom. Ak nájdete kľúčové slová, ktoré vaši fanúšikovia vrátane tých potenciálnych vyhľadávajú, rozšírenie svojho publika máte zabezpečené.

#2 Preskúmajte relevantné hashtagy

Pokiaľ do hashtagov zadáte náhodné alebo prvé výstižné slová, ktoré vás pri tvorbe príspevku napadnú, nemusí to vždy dobre zafungovať. Aby ste ich mohli využívať zmysluplne a efektívne, nezaobídete sa bez prieskumu, s ktorým vám môžu pomôcť online nástroje.

Tie dokážu vygenerovať relevantné hashtagy a zároveň vám poskytnú informácie o ich popularite. Ak napríklad zadáte do Hashtagify akýkoľvek hashtag, získate údaje o jeho celkovej a nedávnej popularite či o týždennom a mesačnom trende. Takýchto nástrojov existuje viac – Ingramer alebo napríklad All hashtag.

Nápady na hashtagy je možné zadať aj priamo do vyhľadávacej lišty na Instagrame, kde si následne môžete prezrieť najlepšie hashtagy, ktoré súvisia s tým vaším.

#3 Skontrolujte konkurenciu

Nechať sa inšpirovať značkami s podobným obsahom, produktom či službami nie je nikdy na škodu. Zanalyzujte, aké kľúčové slová používajú, ako interagujú s vaším zdieľaným cieľovým publikom, a získané dáta využite vo svoj prospech pri tvorbe ďalších príspevkov.

Zároveň môžete sledovať aj influencerov a opinion lídrov pôsobiacich vo „vašom“ odvetví, ktorí majú podobné cieľové publikum. Použitie konkurenčných hashtagov môže byť veľmi prospešné.

#4 Vytvorte jedinečný hashtag svojej značky

Či už použijete názov značky, frázu, slogan, alebo názov produktu, tento unikátny hashtag vás môže lepšie prepojiť s publikom. Následne ho môžete využiť na propagáciu produktov, šírenie povedomia o svojej značke a zároveň aj k zberu obsahu, ktorý vytvorili vaši sledujúci (UGC).

Prípadne zvoľte hashtag, ktorý súvisí s identitou značky. Napríklad obuvnícka spoločnosť Allbirds používa na zvýšenie povedomia o svojej značke chytľavý hashtag #weareallbirds.

Je to hashtag s presahom, vystihujúci identitu značky, ktorej cieľom je nemať žiadnu uhlíkovú stopu. Fanúšikovia zakomponujú taký hashtag oveľa radšej, než keby mali použiť iba názov firmy.

Ak teda chcete, aby váš jedinečný hashtag používali aj vaši fanúšikovia, pripomeňte im ho napríklad tak, že ho budete zdieľať vo svojich stories alebo ho použijete v popise príspevku.

A tiež ho nezabudnite zahrnúť do svojho instagramového profilu, vďaka čomu bude rýchlo dohľadateľný a vaše bio bude ešte funkčnejšie.

#5 Vytvorte hashtag kampaň

Ak už ste vytvorili vlastný hashtag, prečo to neposunúť ešte ďalej?

Či už uvádzate na trh nový produkt alebo chcete rozširovať povedomie o svojej značke, vytvorením vlastnej kampane môžete získať vysokú mieru Engagement.

Napríklad základom jednej z kampaní, ktorú sme pripravili pre nášho klienta, bola inšpiratívna súťaž #kouzloceska, ktorá vyzývala publikum na zdieľanie českých cestovateľských tipov. Súťaž predstavovala jednu časť z celej kampane, v ktorej sa nám cez social kanál podarilo osloviť viac ako 5 000 000 zákazníkov.

A tiež vás určite zasiahla virálna hashtagová kampaň #IceBucketChallenge z roku 2014, ktorej cieľom bolo zvýšiť povedomie o amyotrofickej laterálnej skleróze (ALS) a podporiť jej výskum. V rámci tejto výzvy sa podarilo vybrať neuveriteľných 115 miliónov dolárov.

#6 Analyzujte

Sledujte a analyzujte príspevky, ktoré boli úspešné. Potom len nájdite koreláciu medzi použitými hashtagmi a príspevkami s najväčším počtom interakcií.

Navyše s účtom Instagram for Business získate prístup k Instagram Insights a uvidíte, koľko zobrazení získal váš profil práve vďaka hashtagom. Na základe toho sa potom môžete rozhodnúť, aký hashtag použiť v nových príspevkoch.

Strategické používanie hashtagov je skvelý spôsob, ako sa spájať so zákazníkmi a dosahovať stanovené ciele ešte rýchlejšie. Avšak stále je to len časť komplexného celku.

Preto ak by ste sa chceli dozvedieť viac o tom, ako pritiahnuť k vášmu produktu alebo službe väčšiu pozornosť, prečítajte si článok o Instagram Stories. A ak vás zaujíma editácia fotiek na Instagram, pozrite sa na naše video, ktoré vás prevedie kompletným procesom úpravy.

01.09.2021

Komentáře